• yrvädret

Göteborg (med omnejd) 2006 #2

Nu är jag tillbaka. Har haft lite mycket att göra bara!
    Fika låter super. Måndagen den 24:e? Måste kolla kalendern... Hur dags i så fall? Jag slutar inte förrän kl 15.30 på måndagar och ska sedan ta mig in till stan. Lindha, vet du om Grön Express-bussen går ända upp till dig?

Det skulle faktiskt vara riktigt skönt att vara hemma hos någon nästa fika - så får man sitta och snacka mer privat.

ninni - fest låter helkul! Hmm, fast vi har inte råd att gå ut Efter förra helgen plus en massa räkningar är lönen schlutt... Kan man inte dubbla sin lön på något sätt??

• yrvädret

Ja, just det - NU har jag börjat mitt NYA liv! Nu ska jag bli smärt och smal jag också
    Nä, skämt å sido så har jag börjat följa GI-metoden. Är inne på andra dagen och det går riktigt bra. Det bästa är att jag inte känner mig ett dugg hungrig, maten är god, mättar och är nyttig. Det enda jag gör är att jag utesluter kolhydrater i kosten. Äter dock en massa grönsaker och grovt bröd. Så inget socker, godis, kakor, bullar och vitt bröd utan bara protein, fett och grönsaker. Min syrra gick ned 10-15 kilo med den här metoden förra året så jag hoppas den funkar på mig med (peppar, peppar)

• yrvädret

Lindha

Håller med Vårbrud - Johans favorit = sk-tsnygg!

Vårbrud - tack så mycket för komplimangen! Men det är väl snarare så att jag känner mig "tung" i kroppen. Jag trivs inte med det. Drabbades av sambosyndromet när jag träffade Tomas och har under de senaste fyra åren gått upp typ 10 kg. Dessa kilon ska bort, bort, bort! Fast det är skönt när man har vänner som stöttar en!

• yrvädret

Förresten - jag kan nog inte heller komma på fikan om vi har den den 24:e - kommer att vara en hektisk vecka på jobbet, så jag hinner nog bara med jobb, mat och sömn då...

Tycker att den 31:a låter bättre....

• yrvädret

Det var sjutton vad ni har skrivit!
    Hann inte titta in här igår - hade föräldramöte fram till kl 21.20 (!) igår - ett närmare tre timmar långt sådant. Kom hem vid 21.40 och satte mig i soffan direkt. Fick iallafall se slutet på OC.

Fika den 31:e låter super! Att hålla oss till måndagar hädanefter blir bäst för mig också - tisdagar har jag konferens fram till kl. 17 och då kommer jag hem sent och är dödstrött. Lkadant på onsdagar.
    Jag åker gärna med i någon bil, så slipper jag krångla med bussar. Jag slutar vid 15.30 och tar tåget in till stan, så kan någon plocka upp mig på en bestämd plats.

åker från gbg 31:e:
    ninni
    majbruttan
    Vårbrud
    Yrvädret

Synd att du inte kan vara med Princess - men det kommer ju fler fikor! Vi får ha en substitut-fika ganska snart!

• yrvädret

Hej på er!

Jo maggie sottero-klänningar är underbara. Det är ju inte konstigt att de är populära om man säger så. Jag kommer nog låta sy upp min maggie hos eironora. Ja vill ha en kombination av MS Lilly och Lillian + en personlig känsla över den.

Vårbrud
    Hoppas mötet gick bra! Oftast tror man att det är värre att stå och prata inför folk än vad det egentligen är...

• yrvädret

Jag kommer inte vaccinera mig ändå. De som blir riktigt sjuka eller dör, är ofta folk med redan nedsatt immunförsvar.
    Princess
    Du måste sluta oroa dig så mycket! Det är vägen till att bli drabbad av stressrelaterade sjukdomar, bl a då nedsatt immunförsvar. Varför oroa sig i onödan?

• yrvädret

God morgon! Hinner inte snacka, ska ned på stan och kolla papper till inbjudningskorten. Hörs ikväll!

• yrvädret

Japp, jag är här nu! Nu när man ÄNTLIGEN kommer in på sidan!

Lindha - håller tummarna jag med

Var nere på stan igår och tittade på papper för inbjudan - är klara över vad vi ska ha nu iallafall! Känns bra. Så nu är det bara att vänta på löningen så man kan gå och handla!

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2