Inlägg från: Trollvinter |Visa alla inlägg
  • Trollvinter

Göteborg (med omnejd) 2006 #2

...Eller så får ni ta och flytta till Älvängen hela bunten så får vi träffas där

• Trollvinter

vi som har det så bra i vår lilla tråd, de andra behöver ju inte komma in i den om de inte vill och vi kommer ju att prata bröllopsbestyr också, tills den sista av oss har gått nerför altargången!

• Trollvinter

Vi funderar också på säckpipa men har inte bokat något ännu. Vi hade velat att de gick före gästerna och spelade på väg till festlokalen, men det kan de tydligen inte om det skulle vara kallt. Hmm, och det är ju mitt i vintern så man vet ju aldrig. Fast i kyrkan som in och utgångsmarch tror jag på det! Men, vi vill ha amazing grace och kanske highland cathedral. Vet dock inte vilken som ska vara ingång och utgång... blir nog amazing som ingång.

Psalmer är ju också svårt! Alla fina är ju sommarpsalmer! Men, jag hittade en tråd om vinterpsalmer... kommer inte riktigt ihåg tipsen nu, men där var några "sommarsånger" med vintertext - det kan ju vara fint för det är ju bäst när publiken känner igen melodin och kan sjunga med!!

Sen funderar vi ju på att yrvädret ska sjunga något fint för oss och kanske någon mer...

• Trollvinter

Nu ska jag strax åka till Tyskland!!! Ska bli jätteroligt! Om en halvtimme kommer V och hämtar upp mig. Någon som har ett sista-minuten tips på gott vin?!

kom föresten på en låt till som skulle kunna funka som ingångsmarsch: Elsa's procession to the cathedral (wagner), den spelar vi i orkerstern och den är jättefin!!

• Trollvinter

Jösses!!Ni är ju helt otroliga!! Här är man borta i ett dygn och ni har hunnit fylla mer än tio sidor på den tiden

Roligt att vi har blivit fler! Så, välkommen hit pio, Minik och Kärleksbrud och Charleston också förstås!! Hoppas att ni kan vara med på vår "Hippa". (Glömde jag nån nu?)

Nu har vi köpt allt alkoholhaltigt till bröllopet!! Jätteroligt! Och skönt att ha klarat av den biten Vi satt och räknade för skojs skulle vad motsvarande skulle ha kostat på systemet och kom fram till att vi sparade ca 8000:- Men, då handlade vi ganska så mycket

Det ska bli hemskt roligt att åka till Ullared imorgon! Blir en riktigt spenderarvecka det här ! Var träffas vi? Är klockan två på Järntorget OK?

• Trollvinter

Uppdaterar listan igen så att det blir rätt :

Trollvinter 7/1 Örgryte gamla kyrka
    Lindha 22/4 Västerlanda kyrka
    ninni7805 22/4 gbg och 28/4 utomlands
    princess 22/4 Oscar fredriks kyrka
    Majbruttan 6/5 Åmål
    kärleksbrud 10/6 St Bigittas (majorna)
    vårbrud-10/6 Starrkärrs kyrka
    Charleston 10/6
    yrvädret 22/7 S:t Birgittas kapell
    MiNik 19/8 Marstrand

Hittar inte hippalistan - den måste vara långt bak...?

Lindha: jovisst spelar jag i orkester, har jag inte sagt det?! Jag spelar tvärflöjt (ingen panflöjt tyvärr ) Det är jätteroligt att spela i en orkester och ni ska vi ha konsert! Så, har ni inget bättre för er är ni välkomna till Fässbergskyrkan i Mölndal på lördag klockan 18:00 för då spelar vi där.

Princess: jag vill också se Harry Potter!! Får jag följa med ? Jag får väl se om jag kan lyckas övertala V att följa med mig någon dag!

Ninni: vad roligt att det gick bra med fotograferingen! Om du vill får du gärna ta med bilder och visa när vi syns nästa gång *nyfiken*. Hoppas att det snart löser sig med svärmor också! Men, det verkar ju som om de har nå't på gång? Kan kanske vara positivt?

Majbruttan: hur går det med namnen på inbjudan? Jag tycker att ni kan visa inbjudan för dem för kommentarer och om de då frågar om att bara dina föräldrar står med, så kan ni ju säga som det är? Eller är det för rätt på? Vi valde att ha våra mammor på inbjudan. Det är de som "gör mest" för att hjälpa till: sy klänning, baka tårta med mera... även om de inte ger oss pengar direkt.

Pio: hoppas att du snart får lite bättre inspiration och kan känna lite glädje inför bröllopet! Men, du är som nån sa tidigare definitivt på rätt ställe!! En sak i taget så kommer det att bli jättebra och precis som DU vill ha det till slut

• Trollvinter

oj, blev lite långt, men det är ju en del att komma ifatt med ...

• Trollvinter

Yrvädret - håller med!

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2