• yrvädret

Göteborg (med omnejd) 2006 #2

God morgon på er! Idag är jag hemma och sliter har redan hunnit två vändor med tvätt. Ska äta frukost nu och sedan börja städa. Jippie.
    Jag hoppas jag får svar från Eironora snart - hur lång tid tog det innan du fick svar, Lindha?

Vårbrud

Jag kan följa med dig och godkänna! Bara kul att komma till nytt hus - och ännu roligare att det är ditt

• yrvädret

Vårbrud

Förresten, jag har ju jobbat som städerska i 8 år (ferie och helgjobb, samt under mitt sabbatsår) så jag vet hur det ska se ut för att vara rent. Dessutom vet jag alla gömställen där folk "glömmer" att städa, och som de som flyttar in oftast inte tänker på. Glöm bakom spis och under badkar - det är obligatoriskt och alla vet att det är där man tittar. Bättre att kolla bakom lådor, socklar, hyllorna högst upp i förråd, linneskåp, städskåp, och alla köksskåp + fläkt. I badrummet ha koll på hur det ser ut under handfat och toastol. Checka av toaringen - speciellt i de två hålen som håller fast den. Lampor som ev kommer att sitta kvar brukar glömmas allt som oftast. Dammiga och fulla med flugor *uäk*. Nåja, det var lite av det jag kommer att tänka på som är bra att kolla. Ingrott, fettigt damm och matrester tycker jag är det som är minst acceptabelt - för det ha oftast legat där länge.

• yrvädret

Nu är jag här igen. Håller på att städa nu. Suck, blir så trött - fattar inte hur mycket katterna kan skita ned egentligen. Dessutom kommer ett par kompisar nu ihelgen på besök. Varav den ena är pälsdjursallergiker. Snacka om att jag gnor som en idiot...

Lindha, det är ingen fara Det är ju du som bor där. Vi har inte så himla rent hos oss heller - speciellt inte med allt katthår

Men det jag tog upp är något att tänka på när det gäller flyttstädning - både då man själv flyttar och framförallt då man flyttar in. De som bodde här innan oss hade ju lämnat en del smått och gott.. Jag gick omkring i två veckor och skrubbade bort deras skit. Jag var skitsur och jag kan ju säga att jag hellre ägnat dessa veckor ute i det vackra vädret vi hade då... Men vissa människor har ingen skam i kroppen *skakar på huvudet*

• yrvädret

Åhh, ibland blir jag så ARG!! *grrr*

Jag har hållt på hela dagen att städa och greja härhemma eftersom våra kompisar kommer med tåg från uppsala ikväll. Jag är helt j-vla slut men har ändå en stor hög med tvätt att vika. Tomas har jobbat hela dagen, så visst då har det legat på mig att fixa saker och ting. Bara det att han skulle på afterwork idag (av alla dagar, när vi egentligen har 511 saker att göra här hemma) men han sa att han skulle vara hemma senast åtta. Visst - nu ringer han och frågar hur dags bussen går. (Och det vet jag att han vet mycket väl!) Min tanke var att kommer han hem vid åtta så hinner han hjälpa till lite här hemma. Men näe. Han sitter fortfarande och pimplar öl. Åh, jag blir så himla irriterad! Till saken hör att vi ska hämta våra kompisar nere på station vilket innebär att jag måste åka en dryg timme innan ca 21.15. Och han hinner inte hem innan dess. Så nu medans han roar sig så får jag fixa hela alltet här och jag är INTE road av det!
    Han får banne mig ta och vika sin tvätt själv! Jag tar bara mina grejer och bäddar bara min halva av sängen så får han fixa sitt själv! *hämden är ljuv*

Äh, ni får ursäkta - behövde bara avreagera mig. Men det är bara så himla typiskt! Speciellt när han vet att vi får främmande. Jaja, jag får väl ställa mig och vika nu än då...*frustrerad*

• yrvädret

Hej, hej!

Nu är jag inte sur på gubben längre. Gläfste lite när vi möttes nere på stan, men sen var det bra

9 månader kvar - helt otroligt vad tiden går! Känner att det är dags att sätta igång på allvar med att börja inhandla grejer.

• yrvädret

Vem drabbas inte av kalla fötter då och då? Jag är en av de mest krångliga personer jag känner (fråga Tomas) och drabbas ibland av "tillbaka-till-singellivet-längtan", festa runt med tjejkompisar och bara ha kul och använda killar som slit och slängvaror. Fast när jag funderar lite till så kommer jag på att 1) jag kan inte tänka mig ett liv utan Tomas och 2) jag har aldrig varit en sådan tjej som bara festar och strular runt och skulle inte heller vara det om jag inte haft Tomas. Så singelgräset är inte grönare
    Vad beträffar funderingar om att det "kanske finns någon annan bättre" så existerar inte sådana tankar hos mig - när jag väl hittat en karl som står ut med mina impulser och egenheter så är jag inte så dum att jag kastar bort han. Speciellt om han också då påstår att han älskar mig

Förresten, rapport om GI-metodens andra vecka. Ytterligare 1 kg och 1,5 cm runt midjan.

• yrvädret

Jag jobbar just nu. Hinner inte snacka, men jo det är väl dags att börja prata möhippeidéer. Inte alltför dyrt låter väl bra - med tanke på att vi alla sparar till en bröllopsbudget så

Jag funderar på en middag, en fredag kanske? Bättre än lördag, men man får ta ett glas vin Eller vad säger ni??

• yrvädret

Får ta och skriva en kortis. sitter på jobbet, ska snart ha lektion. Vi håller på att få renoverat i vår lägenhet och har plockat ned datorerna, så den enda gången jag har chans att skriva något är på jobbet

Det ser ut som ett bombnedslag hemma. Det enda stället vi kan bo är i sovrummet - där trängs vi med instängda katter, matskålar, toalådor, tv och annat bråte. Köket ser ut som jag-vet-inte-vad, allt vi har haft i bokhyllorna ligger där tillsammans med datorer, möbler och annat. Jättekul. Jag hoppas att de blir klara med lägenheten idag, men det tror jag inte. Förhoppningsvis är de iallafall klara imorgon. Nu måste jag iväg!

Killevippen!

• yrvädret

Ni är inte de enda som döper era dammsugare

vår heter Labolina. Den förra döpte jag till Svante

• yrvädret

Jättevacker klänning, princess! Helt underbar, passar dig perfekt! Jätteglad för din skull!

Vårbrud - jag vet hur du känner dig! Har varit där

Nu är de äntligen klara i lägenheten, det blev jättefint!! Vi är så himla nöjda! Så nu kan vi börja flytta möbler och fixa iordning allt. Vi får väl ta en tjejkväll ute i Mölnlycke nångång när vi är helt klara!

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2