• yrvädret

Göteborg (med omnejd) 2006 #2

Förresten, hur gör vi på måndag? Jag har en känsla av att de flesta av oss kommer vara ganska hungriga när vi kommer från jobbet. Vad sägs om att vi lägger samman lite pengar och fixar tacos eller nåt liknande?

• yrvädret

Ninni - ha det så kul förresten!

• yrvädret

Vårbrud - jag följer med dig.
    Jag kanske kan åka med dig från stan isåfall? Jag slutar kl 16.00 och är i stan och det tar ca 30 min innan jag är inne vid Göteborgs central.
    Hur dags ska vi åka?

Appropå mat. Jag vill inte verka kräsen - men kan du fixa riktigt grovt bröd till mig, Lindha? - annars fixar jag med en brödbit själv, inga problem. Har svårt för sötat bröd numera, får sockerchock och blir helt nipprig Jag var på kalas i söndags och de hade massor av kakor och bullar. Jag tog en rulltårtebit och en kärleksmums. Jag tog en tugga av varje bit sen fick Tomas äta upp resten. Det blev helt enkelt för sött. Likadant ett par dagar innan då jag åt finpraliner. Jag blev super pigg och kunde inte sova på natten. Socker är farligt för mig nu

Fast äh, Lindha, jag köper med mig lite att äta själv så slipper du tänka på det. Fast då blir det nog något mer proteinrikt än bröd - men det får ni leva med
    Jag menar - ni ska ju inte behöva lida för mina små egenheter

• yrvädret

Hej tjejer! Nu är jag sent ute Vi har hållt på ock fixat i lägenheten - och nu (äntligen) har vi fått upp datorn.

Har varit och storshoppat på stan idag. Först skulle jag ha tag på ett par vinterskor. Fick åka upp till Avenyn för att hitta de jag skulle ha, sedan var det dags att köpa grejer till inbjudningskorten. Men jag fick tag på det jag skulle tror jag. Påväg från Matton gick jag förbi Hemtex, rea självklart, och i skyltfönstret hänger exakt sådana gardiner jag letat efter till sovrummet. 300 kr för 2 längder. Ja vad gör man?? Plockar fram plånboken såklart. Pust, har gjort av med enhel del pengar nu Den 25:e (läs 27:e) smäller det! Eller vad det är man säger

Vårbrud - jag mailar dig!

Something to be - Välkommen!

Nu ska jag gå och sova. är helt slut. Shopping och städning på samma dag gör en trött

• yrvädret

Vårbrud - så himla skönt!
    Vi har också Länsförsäkringar. Både på oss och våra katter. Helt klart det bästa försäkringsbolaget. Jag hade dem redan som hemförsäkring i min första lägenhet och sedan har de hängt med.

Det började brinna i en studentkorridor i linköping för ett par år sedan och hela huset blev helt förstört. De studenter som hade Länsförsäkringar fick pengar att leva av redan dagen därpå, medan de som hade andra bolag fick vänta längre och fick dessutom mindre pengar. Så det lönar sig att kolla upp sådana saker, helt klart!

• yrvädret

Tjoho!

Nu har jag fått svar från Eironora. Klänningen kommer uppskattningsvis ligga på 4000-5500 kr att sy upp. Helt överkomligt tycker jag

• yrvädret

Japp, jätteskönt att få sova en timme längre! Det behövde jag!

• yrvädret

Ska bli himla skönt nu när eleverna har novemberlov. Jag jobbar fram till halva onsdagen, sedan har jag 1½ dags kompledigt och slutligen har jag lov på fredagen. Kan lova att jag verkligen behöver vara ledig ett par dagar.

• yrvädret

Jag och Tomas deckade vid 11-tiden. Japp, det var det lördagsmyset...

Mår du bättre idag, princess?

• yrvädret

Tjoho, nu har jag äntligen börjat testa lite med inbjudningskorten. Jag tar med mig dessa imorgon så kan jag få lite feedback!

Ikväll ska vi gå och träffa Eva Quirbach, fotografen. Hoppas att hon är lika trevlig som hon lät i telefonen. Nu måste jag jobba, har endel att läsa in till imorgon.

Jag vill också till Ullared....

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2