• Lena76

Brudbukett med liljekonvalj?????

Jag funderar på att ha liljekonvaljer i min brudbukett och rosa rosor, är det möjligtvis någon som har sett någon bild på brudbuketter med liljekonvaljer i????

• Svar på tråden Brudbukett med liljekonvalj?????
  • Kiin80

Jag är själv inne på att att endast ha liljekonvalj i min brudbukett... har dock ingen aning om ifall det går, men de borde väl fortfarande finnas tillgängliga hos floristen den 9e juni? *hoppas*

hittade iaf denna sida där det står att det är en favoritblomma hos de brittiska kungligheterna när de gifter sig hihi

www.alltombrollop.com/festen/blommor/liljekonvalj-som-kate.aspx

• passionsblomman

De liljekonvaljer du köper hos floristen är oftas odlade-och de finns att beställa året om. Men de kostar! Du får räkna med 800-1000 per knippe, och det är 25 st i ett sådant. Odlade konvaljer är större och helt fantastiska, men du behöver kanske mer än ett knippe, beroende på hur stor bukett du vill ha. och då kan det alltså dra iväg vidare ganska högt. men det kan det ju vara värt, om man verkligen vet vad man vill ha.

Har du riktig tur, finns det inhemska att få tag i, men det ska du inte räkna med så sent på året.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • thejon

Lite svårt att se kanske... men tror det va på irisdals.se eller interflora jag såg den..De hade även bukett med endast liljekonvaljer, fint =D
  • schmock

Trådstarten är sex år gammal, så det är nog lite sent ;)

• RogerJenny

Jag ville också ha liljekonvaljer i min bukett, dom är ju mina favoriter, men tji fick jag för dom är ju svindyra och man behöver ganska många eftersom dom är så små.

• Kiin80
    schmock skrev 2011-08-24 13:28:48 följande:
    Trådstarten är sex år gammal, så det är nog lite sent ;)
    hahaha... undrar hur det gick?
Svar på tråden Brudbukett med liljekonvalj?????