Septemberbrud-05, är du hemma nu?
Hej!
Jag är så nyfiken på att höra hur ert bröllop blev och hur ni har haft det på resan! Blev allt så underbart som ni hade tänkt er?
/ Elin
Hej!
Jag är så nyfiken på att höra hur ert bröllop blev och hur ni har haft det på resan! Blev allt så underbart som ni hade tänkt er?
/ Elin
Jag är också nyfiken hur det gick för er!!!
Hej där!! Vad kul att se att man är efterlyst Vi kom hem igår från en helt fantatastisk resa på Borneo. Bröllopet den 3/9 var verkligen underbart! Vi blev fotograferade av Jannis innan vigseln (ska träffa honom ikväll och få alla våra bilder :) men guud vad det pirrade i magen under fotograferingen. När vi kom till Djursholms Kapell precis innan 15.30 var vi så nervösa så det var helt otroligt. Men det var så häftigt när Mendelsons brudmarsch spelades och vi fick gå uppför altargången. Vigseln gick jätte bra, tårarna var på väg flera gånger men det gick bra, stakade oss bara några gånger eftersom vi var så rörda när vi läste våra löften. Vi läste dem själva och det gick jätte bra! Prästen Hans Tollin var helt underbar, en sådan varm och go människa, fått mycket beröm om honom av våra gäster efteråt. Dock tyckte vi att vår solist sjöng falskt, mindre kul.
Vigseln gick så snabbt bara...vips var man ute och fick ta emot gratulationer och riskastning. Väl framme vid Djursholms slott hade vi fördrinken utomhus på slottsgården medan vårt band Lovers of Covers spelade gitarr och sjöng, så härligt att stå där och skåla i champagne och se allas leenden mot oss, vilken känsla! Middagen inne på slottet blev underbar, massa fina tal och roliga upptåg. Sedan dansade vi bröllopsvalsen helt själva efter hur vi lärt oss på Sulans dansskola. Gick jätte bra och vi fick massa beröm efteråt, så kursen var värd pengarna :) Sedan vart det dans och fest fram till kl. 01 då vår slottsfru tyckte att det var nog med musiken. Jag trodde vi skulle få spela fram till kl. 02 iaf med lite tystare musik på men det gick inte. Det var väl egentligen det enda tråkiga med bröllopet....annars var allt så lyckat!! Önskar att vi hade slappnat av mer bara och njutit av dagen, för den går ju så fort! Nu är vi så nyfikna på alla våa bilder, har bara sett ett fåtal bilder ännu. Men strax ska vi ju träffa Jannis, återkommer sen med bilder både från bröllopet och Borneo :)
Borneo var ju helt underbart också! Vi två + ett annat svenskt par som gifte sig i Djursholms kapell samma dag som oss (otroligt!) var de enda svenska turisterna på planet till Borneo! Annars var det mest australiensare, Nya zeeländare och japaner på Borneo. Vi bodde på Tanjung Aru hotell, ett helt underbart hotell med sådan service. Vart man än gick bugade sig betjänter för oss och det fanns ju ett sådant utbud på resorten av flera härliga restauranger, spa, gym, tennis, pitchbana osv. Stranden vid hotellet var ganska liten men de två poolerna var jätte härliga! Från hotellet kunde man lätt ta sig ut till öarna utanför. Vi besökte Gaya, Sapi, Mamutik och Manukan. Alla hade de sin charm, men vid Manukan tyckte vi det var mysigast att snorkla vid korallreven, jätte härligt klart vatten och underbara fiskar att se. Vi var inne i Kota Kinabalu bara en eftermiddag/kväll, tyckte inte staden var så speciell och så blev vi förfölja av en läskig man så vi fick kalla på vakter för att bli av med honom.
Men på hotellresorten fanns ju verkligen ALLT så vi provade alla olika restaurangerna, men favoriten var nog Coco Joes, ska ni dit prova deras Table Barbuque och Steamboat, jätte gott!
Vi var även uppe vid Poring hot springs och gick canopy-walken och sen över till Sandakan och åkte på Kinbatanganfloden och fick se näsapor, makaker, näshornsfåglar, krokodil m.m. Helt fantastiskt!! Kinbatanganturen var bäst på hela resan, missa inte den turen! Vi stannade även en natt där på Sukau Rainforest lodge, super-mysigt och gick på nightwalk i djungeln. Sen var vi på Sepilok och kollade på orangutangerna, adopterade även en liten orangutang som heter Naru :) Vi var även på city-tur i Sandakan.
Sen avslutade vi med 3 dgr i Kuala Lumpur, besökte Twin Towers, KL Tower och en häftig Birdpark mitt i staden + en massa shopping i Chinatown. Härlig stad!
Oj detta blev ett långt inlägg....nu ska vi äta lite middag och sen träffa Jannis. Får återkomma med bilder sen...
Imorrn är det tillbaka till jobbet igen...usch...börjar bli dags att vakna ur drömvärlden man levt i 3 veckor nu.
Elin B när var det du skulle till Borneo?
Kram kram!
Ps. Kom bara att tänka på att man nog inte ska åka på bröllopsresa så nära inpå sitt bröllop, vi flög ju redan vid lunch dagen efter bröllopet. Vi var sååå trötta då och hann knappt se några foton, prata med våra nära o kära eller öppna bröllopspresenter etc....utan bara direkt iväg till Arlanda. Jag hade nog helst velat vara hemma en eller två dagar innan man åkte iväg.
För vår del blev egentligen bröllopet verkligt först idag då vi öppnade alla fina bröllopspresenter, hunnit prata med lite folk och fått se några kort. Under hela bröllopsresan kändes bröllopet så overkligt tyckte vi. Men det var ändå skönt att komma iväg på resa så snart...hade inte velat spara den flera veckor/månader framåt.
Ps igen: Ang vädret på Borneo hade vi sådan otur när vi kom fram, det regnade nämligen rätt rejält de första 3 dagarna. Svansen från tyfonen som låg över Filippinerna kom in över oss, så det var lite läskigt. Men sen kom solen och det var klibbigt och varmt, men jag älskar verkligen värmen så det var inga problemas :) Sol varje dag och inga regnskurar överhuvudtaget resten av resan...prognoserna visade nämligen regn & thunderstorms etc så vet inte vad det kom ifrån?!
Nu finns det lite bilder från vårt bröllop från vår fotograf Jannis...finns under www.jannisnet.com under bröllopsfoto sen under Hall of fame, Sammy o Camilla.
Septemberbrud-05: Kanske ska säga septemberfru-05 i stället? Ni var verkligen jättefina! Jättefina kort också....hur kom du upp på stenen???
Emelud: Tackar :) Jadu, jag var väldigt skeptisk till att kliva upp på stenen först, men så fick jag hjälp att lyftas upp av min man och bestman så det gick bra :)
Hur var ditt bröllop? Har du några bilder att visa?
Septemberbrud-05: Bröllopet var helt fantastiskt, här kan du läsa om du vill...
www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1242685.html
Ang bilder, så visst finns det, men jag är inte helt säker på om jag vill "go live" på internet.Tror det är min man som är mest hemlig dock Få se om han ändrar sig....
Grattis till giftermålet, lät som ni fick en helt fantastisk dag!! Jag förstår om man inte vill gå ut live med bilder, vi funderade lite fram och tillbaka om det innan också. Får se om vi går ut med några fler bilder från festen på slottet och resan, men nu finns dessa från fotografen ute iaf..
Vilka fantastiska bilder!!! Roligt med lite annorlunda.
Själv är jag skeptisk till våra bilder, men har iof inte sett dem än... Men vi hade liksom bara samma bakgrund alla bilderna igenom... Hade hoppats på mer variation, med olika bakgrunder och kanske lite rekvisita. Tanken var att vi skulle fota ute men det blev knappt om tid då jag var sen hos frisören, så därför blev det bara studiobilder... Det kändes så himla stressigt under fotograferingen så man fick inte fram hur man exakt ville ha det... Men vi får väl hålla tummarna att det blir bra, albumet kostar ändå 3500 kronor.........
Emelud... skrev precis i en annan tråd och undrade om du var hemkommen från Santorini eller ej? Är nyfiken på hur ni hade det, var ni bodde, vem ni åkte med och vad det kostade?
Molla
Samebrud: Tackar!! Ja vi är verkligen jätte nöjda med våra bilder! Men vi var jätte nervösa innan för hur de skulle bli...jag hade tex. jätte problem med att tårarna bara rann hela tiden för att jag både var rörd + att solen sken rakt emot oss när solen tittade fram mellan molnen så jag kisade hela tiden!! Var jätte ledsen över det och trodde att nu var det kört med den bröllopsfotograferingen...för vi var också stressade från frisören och tiden gick så fort tyckte jag, vips skulle man till kyrkan. Men bilderna blev ju jätte bra, så jag hade oroat mig helt i onödan! Är säkert likadant för dig...dem kommer säkerligen bli jätte fina era bilder! Lägg gärna ut lite bilder sen så man får se, vore jätte kul :)
Septemberbrud-05
Nu har vi fått en del av utebilderna som vår egen fotograf tog!! Några blev riktigt bra!!!
September-05 menade jag ju!!
Eller... Nu är jag trött!!! Ska nog rensa hjärnan lite!!!!!!!
Hej Samebrud! Du skrev rätt namn första gången :) Nu blir jag jätte nyfiken, vill gärna se era bilder! Kan jag se dem på nätet eller vill du maila några bilder? :) Vad skönt att du blev nöjd med bilderna! Vi har precis betalt de sista räkningarna för bröllopet nu, kändes riktigt sorgligt...nu är liksom bröllopet över, som man planerat inför så länge! Men man får väl hänga lite här på BT ändå, har svårt att överge sidan...har liksom blivit en vana att gå in här o kika lite då och då. Känner du också att det är tomt nu när bröllopt är över?
Septemberbrud-05:
Grattis! Vilka fina bilder!
Har du några bilder från redan oxå? Nyfiken, för vi ska till Borneo i mars nämligen...
Jättefina bilder! Grattis!
Hej septemberbrud om du läser detta
Vi ska åka till Borneo i maj och när jag läste din reseberättelse blev jag nyfiken då ni gjorde saker som vi vill göra under vår resa. hade ni boka flodturen, orangutangcentret, och djungeln hemifrån? Isåfall hur, ngt bolag?
Mvh
Hej Falu Brud! Det var länge sedan jag kikade in på BT nu, men såg att du ställt en fråga :) Vi bokade alla våra turer på plats på Borneo, på vårt hotell Tanjung Aru resort så hade Wildlife Expeditions sitt kontor så vi bokade allting där. Vi bokade in alla våra turer tidigt på resan så vi skulle få plats någon gång under våra två veckor vi var där och det var inga problem! Gå in o kika på denna länk så kan du läsa mer om turerna: www.wildlife-expeditions.com
Ha en underbar resa, Borneo var verkligen en dröm!!