• Parvin

Han vill inte ha barn!

Jag har varit tillsammans med min pojkvän i över 4år, vi har haft det bra och nu ska vi förlova oss.
    Det stora problemet är att jag har hela tiden vetat att han inte vill ha barn, men nu när vi planerar att gifta oss, så har han tagit upp detta och vill vara säkert att jag accepterar hans åsikt innan vi förlovar oss. Själv så har jag alltid önskat mig att bli gravid någon gång i livet. Men just nu älskar jag honom jätte mycket och kan inte tänka mig ett liv utan honom. Jag vet inte vad jag ska göra och mår väldigt dåligt över detta, hoppas någon därute kan hjälpa mig.

• Svar på tråden Han vill inte ha barn!
  • R&F (1/7 2006)

Det är bra att han varit ärlig under hela förhållandet. Eftersom du har accepterat det så kan du inte ställa några krav, tycker jag.

Har du frågat varför vill han inte ha barn? Det kan vara så att han är rädd för att bli vuxen, så när han väl blivit vuxen kanske han ångrar sig. Har han tänkt igenom detta noga eller bara sagt att NEJ barn vill jag inte ha. Jag sa så förut åxå, jag hade en tramsig syn på barn jag var egoistisk o trodde att ett barn skulle ändra mitt "perfekta" liv. Nu har jag ångrat mig och det är min M2B glad över.

Men eftersom du har accepterat hans beslut så kan du inte tjata på honom. Du får välja: en man som du älskar och inte kan leva utan och som inte vill ha barn eller barn med en som du kanske inte älskar lika mycket. För mig hade det inte varit ett svårt val, jag hade valt mannen som jag älskar. OM han vet varför och har ett rimligt skäl till varför han inte vill ha barn.

Hoppas du förstår vad jag menar..........kan vara lite rörig ibland :D

• EhjärtaK = sant

Jag tycker att du först och främst bör ta ställning till om du kan leva ett liv utan barn eller ej.

Precis som din pojkvän är ärlig och tydligt visar vad han vill, så anser jag att du är skyldig att göra detsamma! Det är verkligen inte okej att förlova sig, gifta sig och sedan ångra sig pga att man inte är övererrens om det här med barn.

• Ellte

Jag tycker R&Fs inlägg är väldigt bra.

Ert problem är nog ett av de svåraste man kan ha i ett förhållande. För den som vill ha barn kan det vara det viktigaste i livet... Den som INTE vill får ständigt höra det. Till döds...för relationen...OM man inte pratar om det och faktiskt kommer överens. Vad ÄR mest värt för dig? Mannen du har eller ett barn som du kanske kommer att få?

Jag tycker ni ska ställa samma frågor till er själva båda två... Varför ska bara HAN motivera VARFÖR han inte vill ha barn? Varför VILL du ha barn?

Som sagt, det är ett skitsvårt problem och det är egentligen inget man kan ge råd om...

Vi har samma sak hemma ;) Jag vill inte ha barn. Fattar inte vad jag ska ha dem till och tror inte att jag skulle bli nån bra mamma, bättre att lämna det till nån annan :) Detta har min man vetat redan flera år INNAN vi blev ihop och innan vi gifte oss tvingade jag honom att ta ställning ytterligare en gång. Den största kärleksförklaringen var att han faktiskt gifte sig med mig...

En uppoffring åt "andra hållet" hade varit helt vansinnig... Om JAG hade gått med på att skaffa barn för att HAN vill :? Skapa ett liv, en människa, en individ...som jag egentligen inte vill ha... Nä det finns inte på kartan.

Gu´ vad jag babblar... Sorry, och lycka till med pratandet och tänkandet!

Svar på tråden Han vill inte ha barn!