Jag tycker R&Fs inlägg är väldigt bra.
Ert problem är nog ett av de svåraste man kan ha i ett förhållande. För den som vill ha barn kan det vara det viktigaste i livet... Den som INTE vill får ständigt höra det. Till döds...för relationen...OM man inte pratar om det och faktiskt kommer överens. Vad ÄR mest värt för dig? Mannen du har eller ett barn som du kanske kommer att få?
Jag tycker ni ska ställa samma frågor till er själva båda två... Varför ska bara HAN motivera VARFÖR han inte vill ha barn? Varför VILL du ha barn?
Som sagt, det är ett skitsvårt problem och det är egentligen inget man kan ge råd om...
Vi har samma sak hemma ;) Jag vill inte ha barn. Fattar inte vad jag ska ha dem till och tror inte att jag skulle bli nån bra mamma, bättre att lämna det till nån annan :) Detta har min man vetat redan flera år INNAN vi blev ihop och innan vi gifte oss tvingade jag honom att ta ställning ytterligare en gång. Den största kärleksförklaringen var att han faktiskt gifte sig med mig...
En uppoffring åt "andra hållet" hade varit helt vansinnig... Om JAG hade gått med på att skaffa barn för att HAN vill :? Skapa ett liv, en människa, en individ...som jag egentligen inte vill ha... Nä det finns inte på kartan.
Gu´ vad jag babblar... Sorry, och lycka till med pratandet och tänkandet!