• Sanne-06

South Beach - mot vintern

Gamla tråden stängdes, så jag startar en ny för oss på beachen!

Välkomna med att diskutera och motivera alla nya och gamla SB - fans.

Vi kör mot en sund vinter, utan sötsug och med massor av energi, eller hur?

• Svar på tråden South Beach - mot vintern
  • Kerran

Hurra för Sanne!!!

Jag hade ju planer för fortsatt Fas 1 denna vecka, men jag har väl mer gått in i andra fasen. Det känns fortfarande kalasbra och ännu inga sötbegär.

Nu har jag två frågor:
    - Är ärtsoppa (färdiggjord) okej att äta ?
    - Hur bra/illa är sushi?

Hoppas ni alla får en bra SB-dag.

Kramar Kerstin

• opus

Kerran:

Vad jag har förstått är sushi hyfsat ok iallafall i fas 2 och 3, nån gång då och då.

Det vita riset och den klibbiga konsistensen är ju iofs inte helrätt, dessutom innehåller det socker - MEN riset är ju också indränkt i sushivinäger vilket förbättrar värdet.
    Dessutom har vi ju fisken som pricken över i:et!
    Så på det hela taget, en ok rätt - ialla fall då och då.

Opus

• Kerran

Tusen tack Opus.

Kunde inte motstå en "8-bitars" igår. Skönt att slippa känna att man har svikit ens gamla kamrat SB.

• Sanne-06

Kul att ni är med!

Kerran - vad bra att intron till fas 2 verkar gå bra. Ärtsoppa är jag lite osäker på... innehåller väl ganska mycket kolhydrater, men lite skadar väl inte. Om du har färdiggjord kan du kanske läsa på föpackningen. Ett annat förslag är att lägga till lite andra grönsaker, typ blomkål, broccoli i soppan. Det kanske man inte gör om man äter bland andra människor, hihi.

• tarz

God morgon!

Var ute och sprang imorse trots att det tog emot när man vaknade och känner mig nu väldigt fräsch. Har oxå kört en kombination av fas 1 och 2, börjat äta lite frukt osv men tar det lugnt m pastan och ffa brödet (min svaghet).. Gäller väl att introducera en sak i taget! Energin har kommit tillbax och orkar mkt mer nu än vad jag gjorde i början av SB.

Kerran fortsätter du med ägg till frukost eller har du övergått till något annat?

• Kerran

Tarz!!!
    Vad du är duktig som orkar springa på morgonen!!!

Jag äter lättfil till frukost. Men jag tänker äta ägg till helgen. I övrigt låter våran kombination av fas 1 och 2 väldigt lika. Håller mig också borta från pasta, potatis och bröd.

Sanne: Tack för tipsen angående ärtsoppan, haha.

Kram Kerstin

• Sharleen

nu har jag sått min SB-bok. Den var super.Hade tänkt börja denna veckan men en tandoperation kom emellan så jag kan bara dricka flytande föda. inte alls roligt, men ett effektivt bantningsform. ska hem till föräldrarna nästa vecka så det blir nog inte snart förrän v40

• thevovvegang

Hej alla SB:are! Innan sommaren kom jag i toppform med hjälp av south beach dieten, men sen kom...just det... sommaren med all god mat. Jag studerar och åker hem till föräldrarna under sommaren och mina föräldrar + sund mat och SB är ingen bra kombination. Sen var jag i Egypten och där är maten inte alls så trevlig så det enda stället jag åt på var en italiens restaurang... Behöver jag säga nått mer?

Måste ändå säga att jag har hållt mig bra till min vikt i föhållande till det jag har ätit, men sötsuget är numer tillbaka och vågen står på 1-1/5 kg för mycket.
    Jag ska åka hem till mina föräldrar om 12 dagar så jag tänkte köra på med fas ett till dess och sen i slutet introducera lite kolhydrater så att jag inte får en chock när jag kommer hem till dom. Det som är bra är att jag bara ska vara där i några dagar och den 11:fte sätter jag in en fastsittande tandställning vilket kommer göra att jag inte kommer kunna äta som normalt (jag kommer alltså slippa alla jobbiga frågor).

För att sammanfatta detta långa inlägg: Hej igen! Nu behöver jag hjälp och stöd från er för att hålla tassarna borta från den förbjudna maten.
    /Heléne

• Sanne-06

Hejsan alla!

thevovvegang - välkommen tillbaka! Verkar ju som du ändå, kanske omedvetet ändrat dina kostvanor, och på så sätt hållit igen på kolhydrater. (Bara en teori från mig). SB funkar verkligt bra att få bort sötsuget, och blir istället hungrig på mat, och inte springer och småäter konstant. Man mår ju så mycket bättre och är piggare också om man äter riktig mat, och inte en massa ohälsosamheter.

Kerran - hur går det för dig; funkar allt bra med fas 2 introduceringen.

tarz - allt ok? Flitig som tränar; försöker också ta en morgonpromenad eller joggingtur 2 -(3) dagar i veckan. Man får sån energi av det!

Sharleen - bara att köra igång då! Pepp pepp!

• thevovvegang

Jo, jag har ändrat kostvanorna, även fast jag har slarvat med godis och snabbmat nån gång ibland så har det varit mycket mer fibrer och nästan inget socker under sommaren.

Är det några fler som befinner sig i fas ett nu? eyescream?

Svar på tråden South Beach - mot vintern