South Beach - mot vintern
Gamla tråden stängdes, så jag startar en ny för oss på beachen!
Välkomna med att diskutera och motivera alla nya och gamla SB - fans.
Vi kör mot en sund vinter, utan sötsug och med massor av energi, eller hur?
Gamla tråden stängdes, så jag startar en ny för oss på beachen!
Välkomna med att diskutera och motivera alla nya och gamla SB - fans.
Vi kör mot en sund vinter, utan sötsug och med massor av energi, eller hur?
Kerran - det finns väl inga strikta regler för hur mycket kolhydrater en måltid får innehålla, viktigare är väl kvaliteten på kolisarna, att de är långsamma osv.
Psh och AlmostMrs, har ni börjat med fas 1 eller är ni i startgroparna? Lycka till i alla fall! Kommer att gå kanon ska ni se!
Läget med tarz?
Sanne-06: Man kan väl säga att jag är i startgroparna...har läst boken och försöker få så mycket information, tips och recept som möjligt så att jag omöjligt kan misslyckas (förhoppningsvis)
Hallå!
Angående diskussionen om vanlijextrakt. Hade också svårt att få tag i det i våras när jag körde igång med SB men då kom vi härinne fram till att det gick lika bra med vaniljessens och det är ju inte så svårt att få tag i. Jag vet inte om det är rätt eller inte. Det funkade för mig iaf.
Nu har jag haft i min tandställning i snart två dygn och jag är jätteöm så det blir mest mini yoghurt. Men eftersom jag ska inleda fas två nu så blandar jag i lite all bran som får ligga lääänge och mjuka upp sig. Mamma fyllde år igår så jag hade iaf en giltig ursäkt att slippa äta tårta, godis och kakor. Skönt att slippa skylla på att man inte äter dåliga kolhydrater för det påståendet möts alltid med en oerhörd pessimism. Antar att många av er vet vad jag talar om...
Ikväll ska jag fira att jag har nått min målvikt med lite rödvin hemma hos en barndomsvän!
Psh:
Jag kan inte hjälpa dig med ricottafrågan tyvärr, eftersom jag helt skippade den biten. Men rent generellt sett så är det så att boken baserar sig på det amerikanska produktutbudet och de har ju en mycket större mängd varor som är low-fat eller helt fettfria. Produkter som inte går att få tag på i Sverige.
Jag har istället, när jag önskat något sött under fas 1, ätit keso med koncentrerad FunLight på.
Men det gillar ju inte alla och en del är mycket skeptiska mot sötningsmedel.
Splenda är vad jag har förstått ett speciellt märke av just sötningsmedel.
Det andra du nämnde känner jag inte till.
Opus
Inte bara vaniljextrakt utan mycket mer!
Stockholms Eter- & Essencefabrik AB - Stockholm
Tel. 08-20 83 26
Walling. 14, 11124 STOCKHOLM
Opus
tänkte bara fråga.. Om man nu skulle visa sig svag under fas 1 på GI/SB metoden och köpa ex en LITEN chokladbit som innehåller nötter.. hu påverkar det dieten? Är hela fas 1 förstörd då eller?
Här var det livat...
Med mig e allt bara bra, har varit på strålande humör hela veckan och hållt mig strikt till den tillåtna maten. Dessutom joggat en hel del (känns underbart att orka öka tempot från lunkandet), gått morgonpromenader, träffat vänner o bara njutit av att ha en relativt lugn vecka!! Tror att jag behövde det efter att ha levt eremit liv tillsammans med mina pluggböcker i 1.5v..
Ska träffa min familj i helgen o längtar så otroligt mycket, det var evigheter sen sist!
Hoppas ni alla har det bra, fortsätt kämpa!
Stora kramar
Glad Tarz
hejsan. jag har en fraga. hur gör ni när ni festar eller ska bara ta en trink me kompisarna?
thevovvegang :
Var har du fått tag i vaniljessens då? Kan inte hitta det heller
Opus: Ok men då går det bra att äta keso med låg fetthalt i då?
En fråga bara hur fungerar SB är nyfiken jag har hört talas om den men vet ej hur den fungerar.