• sara den rara

att finna sin rätta läggning?

Jo alltså, jag har ett problem. Jag behöver bara lite åsikter.

Jag är förlovad och jätteglycklig med min blivande. Vi pratar bröllop och barn.

MEN.. Sen nåra år tillbaks har jag vid två tillfällen känt mig attraherad av tjejer. Och så föll det sig så att jag nu för bara några veckor sedan loggade in på en gay-sida där man kan träffa andra osv. Sagt och gjort, kort och gott: jag började skriva med en tjej, vi har vart på dejt och vi ska ses igen imorgon. Vi skickar massa meddelanden till varandra varje dag och jag tror jag börjar få känslor för henne.

Min fästman är totalt överseende med detta och tycker det är ok, bara han får veta exakt vad som sker.

Har jag verkligen känslor för henne? Eller är det bara att det är en tjej? Jag vill såklart inte såra henne, men hon vet precis hur min situation är.

Är bara förvirrad. Känner att det ju är bättre att utforska min sexualitet NU, än när jag får en 40-års kris och är gift och har tre ungar.

*bara förvirrad*

• Svar på tråden att finna sin rätta läggning?
  • Birgittabruden

Hej sara! Har du möjligtvis en mailadress, så kan vi ha en mindre offentlig diskusion?... har haft liknande tankar själv...

• Birgittabruden

You've got mail!

• sara den rara

svarar lite senare, måste rusa till jobbet. kram

• NokGroda

det kan vara bra att komma på hur det ligger till, men å andra sidan så borde du åtminstone veta om du är intresserad av killar och i så fall är du ju antingen hetero eller bi. och om du nu är bi, så har du inte hittat rätt tjej, utan rätt kille och då är det ju bra så..

tror inte det är så mycket att utforska alltså, utom möjligen själva sexupplevelsen. kanske går din kille med på att du provar?

• sara den rara

birgittabruden: du har fått mail

• Miisen

det är ju förstås mucket möjligt att du är bi, men jag tycker situationen är lite konstig. Jag skulle inte direkt låta min pojkvän börja dejta en annan kille, för att han var osäker. Lika lite som han skulle få gå ut med en annan tjej. Du kan väl inte ha två förhållanden? Men om det nu är så att du är bi, och lycklig med din blivande så är väl allt bra med det. Skulle det däremot ta slut någon gång får du väl testa lite då, men inte i ett förhållande!

• Swiss!

är du kär i och älskar din blivande man?

• Kickit

Attraherad kan man vara av båda könen, alla är vi mer eller mindre bi. Kvinnor attraheras jag av, men jag vet att jag inte är bi eftersom jag inte skulle kunna tänka mig att kyssa eller vara intim med en kvinna. Däremot krama om henne, som en vän, attraheras av henne, som en människa. Förstår du?

• Birgittabruden

Kickit: jag kan hålla med om att man kan vara "Olika mycket" bi. Själv är jag sexuellt attraherad av tjejer, men har aldrig varit förälskad i någon. Det kan ju bero på att jag inte träffat "rätt tjej" i och för sig, men jag har svårt att se mig själv i ett förhållande med en tjej.

Svar på tråden att finna sin rätta läggning?