Hur böjer jag upp ögonfransarna!
Jag har köpt mig en tång som man böjer upp ögonfransarna med, men det händer inget. Hur länge skall man hålla tången på ögonfransarna egentligen?
Jag har köpt mig en tång som man böjer upp ögonfransarna med, men det händer inget. Hur länge skall man hålla tången på ögonfransarna egentligen?
Jag har också en tång att böja ögonfransarna med och jag håller bara i ögonfransen i max 30sek.
Det ger bra resultat för mig .
Min kompis har fransar som är för mjuka så hon målar dom med ett tunt lager och böjer dom sedan men jag vet inte om jag tycker det är så bra att göra så men alla gör som dom vill
Lycka till och jag hoppas att det blir bra!
Ett hett tips är att pudra fransarna rejält innan ni böjer dem.Enastående resultat.
Att böja fransarna när man redan har mascara på är inte så bra eftersom de kan gå av då....
Jag var på en sån där sminkkurs på ett ställe som heter Make Up Instistute och där sa de att man mycket väl kunde böja fransar som var nymålade med mascara... De sa att de inte går av och jämförde det med att böja på blöta hrstrån (som man har på huvudet) som ju inte går av bara för att de är blöta... Och det lät ju logiskt. Om du vill kan du ju prova försiktetJag vet själv inte, jag böjer dem innan fortfarande och det funkar bra... Jag håller väl dem i tången typ 10 sek eller nåt. Lycka till!
Viktigt att fransarna är HELT torra! Puder är bra att ha på innan. Böj några sekunder (du märker hur länge du måste hålla, för mig och den tång jag har nu räcker några sekunder) och; (VIKTIGT, tycker jag!) böj inte fransen på bara ett ställe utan flytta tången så att du får ett naturligt resultat utan "90-graders-vinklar"....
Dessutom är mina fransar såna att de raknar lite av mascaran efter att jag böjt dom, så jag får böja dom lite för mycket samt blåsa på dom så att dom torkar snabbt, för att få det bästa resultatet.
Inte helt lätt till att börja med, men med övning så går det snart!
hur gör du när du blåser på ögonfransarna?
tja...hur förklara?
Ungefär som när man blåser bort luggen från sidan av pannan....
Okej!
Föreställde mig typ hårtork eller nåt:)
Jag skall prova det!
hm...hårtork var ju en ide! Fast jag har ingen...