• bellaboop

VARFÖR??!!

Pratade precis med min mamma för hon har varit hos doktorn idag. För en tid sedan hittade hon en knöl i lymfkörtlarna och idag var hon och träffade kirurgen. De har röntgat men vill inte säga vad det är. Vill inte heller dementera att det kan röra sig om cancer. JAG VILL INTE!!! Vi som har så mycket roligt att planera nu ett tag framöver. Jag vill att detta orosmoln ska blåsa bort och det fort. Hon måste vänta på provsvar i tre veckor!!! Kände bara för att skriva av mig lite....känner mig lite deppig för tillfället.

• Svar på tråden VARFÖR??!!
  • Saintly

*Kramar om*...
    Hoppas att allt ordnar sig....

• Angelita

Jag själv drabbades av två små knutor i bröstet för snart ett år sedan. Först gjordes det mamografi och ultraljud. Efter dessa testerna kunde de inte säga om vad för slags knutor det var, så jag fick en tid två veckor senare för provtagning av själva knutorna, de tog dessa med en slags spruta. Svaret på denna provtagningen skulle jag få två veckor senare, och de lämnade INTE ut svaret på telefon så jag fick snällt åka dit, nervös som sjutton fyra dagar senare efter det att svaret kommit... Och allt var ok. Jag vet att jag bönade och bad om att få svaret via tele, rädd att det var dåliga nyheter, men till saken hör nog att de har vissa regler att inte säga något i "tredje hand" utan det ska vara direkt kommunikation mellan läkare och patient så att det inte blir några missförstånd. Jag håller tummarna för din mamma, och dig, att allt går bra...
    Kram, C

• Fresan

Jag håller tummarna för att det inte är dåliga besked din mamma får. Styrkekram!!

• bellaboop

Det var länge sedan jag var inne på den här sidan. Har varit bortrest på Cypern i två veckor....mitt i allt kaos, för det visade sig att min mamma hade cancer, lymfkörtelcancer!!!! Vad gör man nu???? Hon ska till radiumhemmet nästa vecka för en första konsultation sen får vi veta vad som händer därnäst...Usch vad det är jobbigt!!!!

Svar på tråden VARFÖR??!!