• hush

Yasmin!

Ska börja käka p-piller igen efter två månaders uppehåll. Jag tänkte be att få Yasmin utskrivet då det verkar som att de funkar bra för de flesta. Har tidigare ätit Trinovum, Trionetta och nu senast Desolett och inga av dem var riktigt bra för mig.

Ni som äter/har ätit Yasmin, hur har de funkat för er? Har ni fått några biverkningar? Mer eller mindre än med andra p-metoder?

Alla svar uppskattas!

• Svar på tråden Yasmin!
  • jocelyn

Har använt Yasmin ett par år och de har inga biverkningar alls för mig, förutom möjligen att jag fått lite finare hy (inte direkt någon nackdel). Till skillnad från p-pillren som tillverkas av Organon (desolett, mercilon) så förknippas Yasmin inte med blodproppar på samma sätt. Organon blev ju tvugna att förlika i en masstämning mot företaget...jag skulle aldrig äta deras piller faktiskt.
    Lycka till med Yasmin!

• SadPsychoBitch

Jag har ätit Yasmin i 4 år nu och det har gått bra, jag hade lite illamående i början (stod att man kunde ha det), men det gick över ganska så snabbt. Det som jag tycker är bra är att de är vätskedrivande dvs. man går inte upp i vikt. Jag har nog också fått lite finare hy, inga menssmärtor och mindre mens.

Lycka till!

• jocelyn

Oj, det glömde jag skriva; jag har nästan ingen mens alls...bara 3-4 dagar och pyttelite. nästan ingen mensvärk heller! Hurra!

• *Blomman*

Jag mådde jättebra av Yasmin, eller rättare sagt otroligt mycket bättre än när jag åt mini-piller och tog p-spruta. Dock fick jag _extremt_ mycket finnar, hade nog som mest 50 stycket i ansiktet. Jag som nästan aldrig har haft finnar i hela mitt liv.

• Swiss!

jag mådde inte alls bra av yasmin. mådde illa de första månaderna (konstigt att man ska gå ner i vikt av dem när man mår för illa för att äta...) och fick supertorra slemhinnor.

sedan vill jag varna för en biverkning som det inte pratas så mycket om, men som man kan få - åderbrock (speciellt om du har det i släkten) och ytliga blodkärl.

men det är ju olika för alla. tänk på att vara uppmärksam på biverkningar om du testar bara. lycka til:)

• *Blomman*

Tusan! Då är det pga. Yasmin jag har fått så många ytliga blodkärl. :(

• SadPsychoBitch

Jag har också några, men jag skiter i vilket. Finns annat viktigare att bry sig om!

• *Blomman*

Visst finns det viktigare saker, absolut. Det är dock intressant att veta hur de har uppstått eftersom jag helt plötsligt upptäckte fullt av ytliga blodkärl på mina ben.

• Swiss!

*Blomman*
    när jag märkte mina ytliga blodkärl så gick jag till min barnmorska och frågade om det kunde bero på yasmin. nej, sa hon, det kan det inte. några månader senare var det dags för undersökning och jag passade på att fråga igen. då kom det fram att man nu uppmärksammat denna nya biverkning... tack för det! såklart det finns andra saker att bry sig om men det är inte särskilt kul med dessa eviga biverkningar:(

• confetti

Jag har ätit Yasmin i tre månader nu och den första månaden hade jag en pytteliten mellanblödning ända tills jag fick min "mens" för då blev det precis som det ska vara.

Jag fick också lite finnar i ansiktet och en del på axlarna i början men nu är jag jättefin i hyn igen. =)

Humöret känns också stabilare än när jag åt Follimin. Vet inte om det är inbillning eller inte men jag är lite mindre känslig än förut vilket är bra för jag gråter annars för minsta grej.

Så jag är väldigt nöjd med Yasmin hittills! :)

• SadPsychoBitch

Nu har jag iof inte så många ytliga, och jag brukar inte visa mina ben så ofta. Det kan ju komma fler med tiden!

• Pink Lady

Har en fråga som jag hoppas någon här kan svara på.

Jag börja med Yasmin för typ 1 1/2 vecka sen. Tidigare åt jag Cilest och fick dålig hy av den, så jag bytte då till Yasmin. På den här korta tiden tycker jag att jag ser en stor förändring, men kan det verkligen gå så kort tid? Eller är det något annat som kanske ligger bakom? Vet inte riktigt vad de kan vara, typ att jag äter mindre godis nu...hmm..?

Aja...tänkte bara kolla om någon vet, eller har någon erfarenhet av något liknande.

Ha de så bra!

• Sanasol

Jag har ätit yasmin i snart 4 år utan biverkningar. Tycker att de fungerar jättebra för mig, hade jättemycket skit när jag åt follimin.

• Imperia

Har nyss slutat med Yasmin, åt dem i över ett år.
    Biverkningar jag fick var, stora bröst, finare hud, gick ner i vikt, överkänslig så att det susade om det (grät konstant), torra slemmhinnor, noll sexlust, ytliga blodkärl, illamående (men det var bara i början) och allmänt likgiltig till allt.
    Nackdelarna övervägde fördelarna tyvärr.
    Så nu har jag gett upp allat vad hormonella preventivmedel heter.
    Har precis satt in en kopparspiral och hoppas att det ska funka.

• hush

Nu har jag ätit Yasmin i en månad och även om det kanske är lite tidigt att ropa hej, så måste jag bara säga att SATAN vad bra jag mår! Perfekt hy, större bröst som inte gör ont, mer sexlust, ingen uppsvälldhet, gått ner två kilo, blivit gladare och mer positiv, och (fast det kanske jag bara inbillar mig) mina celluliter har minskat.

Får se om det fortsätter vara såhär ... man kan ju inte undvika att tänka att det är för bra för att vara sant.

• pickolina

Det där lät bra.. Hoppas det kommer gå lika bra för mig när jag byter till Yasmin, vilket jag gör så snart min nuvarande p-pillerkarta är slut. :)

Svar på tråden Yasmin!