• confetti

    sur bara för att sambon var sur...

    Först hade min sambo och jag det jättemysigt och gosade i soffan och sedan ringde telefonen och det var till honom och jag skulle hämta en sak han behövde och då blev han sur/irriterad för att jag var så seg när jag skulle hämta saken. Då blev jag sur för att han skulle vara så sur när vi hade haft så mysigt. Kanske låter konstigt det här men sånt händer ofta hos oss. Nån som känner igen sig?

  • Svar på tråden sur bara för att sambon var sur...
  • SadPsychoBitch

    Jo jag gör det. Surhet smittar alltid av sig.... sen spelar det ingen roll om det varit myspys en sekund innan!

  • lundabrud

    Ah - vem känner inte igen detta? Lösning? Tja, jag vet inte. Ibland när min käre make blir (enl. mig) omotiverat sur så bara ignorerar jag det, säger "ja ja" eller så. Jag hoppas att detta ska signalera att jag tycker jag har gjort rätt men att jag inte tänker bråka om saken.

    ... är det inte så man kan göra med småbarn ibland ...?

  • confetti

    Kanske också ska ignorera det för husfridens skull? Men ibland blir jag bara så himla irriterad och ledsen på sånt. Jag vet inte vad som är bäst.

  • Butterscotch

    O ja, det är lätt hänt att man blir sur tillbaka! När min blivande är på dåligt humör och låter det gå ut över mig brukar jag fråga om det verkligen är mig han är arg på? Svaret blir förstås alltid nej och då inser han själv att det inte är rättvist att bli irriterad på mig. Sen låter jag honom vara en stund tills det går över, och så är allt frid och fröjd igen!

  • gos-nos

    vet han om att du ser det här som ett återkommande, om än litet, problem? tankeläsning verkar vara mer sällsynt än vad man kan tro. kanske läge att snacka om saken och därefter göra som och ignorera det hela. då är det ju du som är den större människan också...

  • confetti

    Jo, jag brukar oftast säga till om det är något jag inte gillar. För länge sedan var jag en sådan som tog mycket skit och nästan aldrig sade ifrån. Sedan hände något med mig som gjorde att jag började säga ifrån. Nu har det nästan slagit över åt andra hållet. Jag försöker hitta en bra balans nu. Jag vet hur jag ska göra i fortsättningen. Jag ska ignorera honom när det händer igen och inte hetsa upp mig så himla.

  • confetti

    Det är också bra att fråga personen i fråga om han/hon är sur för då får man ju veta om det är något och vad anledningen var i såna fall.

    Annars kan det bli att båda går runt och tror att den andre är sur vilket inte är så lyckat. Bäst att reda ut alla saker på en gång tycker jag.

Svar på tråden sur bara för att sambon var sur...