Inlägg från: martinibruden |Visa alla inlägg
  • martinibruden

Svamp-problem...vad gör jag...

Usch har fått svamp nu! Måste väl vända mig till en gynekolog för vill inte ha canesten eller pevaryl som skadar slemhinnorna! Men det är bökigt att hitta någon tycker jag.Tycker det borde finnas receptfria alternativ till de skadliga krämerna. Blir det varmt och instängt gynnas miljön för svamptillväxt. Jag går i lustiga kläder men ibland går det inte att undvika att det blir varmt och fuktigt. Usch vilket gissel!

• martinibruden

Hej!
    Jag ska testa joghurt, om inte annat så lindrar det väl klådan. Men jag har för mig att joghurt bara är en myt. Åtminstone är det många som säger det... Känns lite bättre idag...Kan ju hoppas det ger sig av sig själv. Skitjobbigt också när man är sambo och vill vara lite intim ;)

• martinibruden

Hej!
    Jo jag vet...rakning ökar risken för svamp. Jag har provat helrakning några gånger och fått svamp varenda gång.
    Även märkt att svamp kan komma av or*alsex. Och det är förj*vligt. Känns som att man får leva utan oralt, i bomullstrosor i maximodell och ha buske för att må riktigt bra därnere..

Svar på tråden Svamp-problem...vad gör jag...