Vinterfärd
Hur åker ni som gifter er mellan kyrkan och lokalen vid vinterbröllop?
Hur åker ni som gifter er mellan kyrkan och lokalen vid vinterbröllop?
Tänk om ni kunde åka häst och släde - det hade väl varit underbart?
Det blir nog någon sorts veteranbil för vår del, för tänk om det skulle vara svinkallt eller snöstorm - inte så roligt för frisyr och makeup!! Annars är det ju himla romantiskt och så med häst och släde.......
Om vi hade gift oss på sommaren hade vi nog åkt häst och vagn. Vi gifter oss i södra Sverige så jag litar inte på att det finns tillräckligt med snö för släde. Men det hade varit super mysigt.
Men funkar det inte med vagn då? Om det är en väg som är skottad i alla fall...
Man kanske ska kolla. Men tyvärr är det nästan 2 mil till festlokalen och rätt stor väg. Vet inte om det blir så njutningsfull färd. Dessutom räknar jag med att det är stor risk för snöblask och regn. Ska nog försöka hitta någon rolig och fin bil istället. Vet inte om veteranbilsförare vill köra sina bilar på vintern.
Vi(jag) tänkte ha häst och släde. Nu har vi dock fått lov att byta vigselplats, så nu är det en mil mellan den och festlokalen. Liiite långt och tar lång tid, så vi åker antagligen bil och tar häst och släde/vagn sista biten...(MÅSTE ha häst med på något sätt såklart! :) )
Jag är ju redan gift, men en god vän till mig som ska gifta sig nu i vinter åker en fin Jaguar !
Vi kommer att gå i fackeltåg med våra gäster (60 st). Det är bara 300 meter mellan kyrkan o festlokalen. Kommer bli mysigt o är lite annorlund. Eftersom vi gifter oss i Sälen finns det garanterat snö också.
Vi funderade ett tag på häst o vagn eller skoter men vi tyckte fackeltåg var speciellt...:)