Inlägg från: Rugbytjej |Visa alla inlägg
  • Rugbytjej

"ballongmage"

Hej allihop!

Är ny här på forumet. Har läst era inlägg ett tag och tycker att det är kul. Så många varierande ämnen som tas upp.
    Jag är 22 år gammal, ska snart bli sambo med min underbara pojkvän (som är sydafrikan, väntar på att han ska flytta hit i december - längtar!) och så småningom gifta oss...hihi.

Det jag tänkte fråga är om det är någon som har erfarenheter av s.k. ballongmage. Tror att det kallas så i alla fall. På mornarna är min mage oftast smal och fin, men sen framåt eftermiddagen, efter lunch och framåt, så sväller den ofta upp och då blir byxorna trånga och jag får kramper. Är det någon som känner igen sig? Någon som vet vad man kan göra åt detta?

Jag äter relativt nyttig och blandad kost, har i övrigt inga större problem med mag-och tarmsystem. Går på toaletten som man ska osv.

Kul att skriva sitt första inlägg!!

Kram

• Svar på tråden "ballongmage"
  • Rugbytjej

Tack för svaren!

Så kanske det kan vara... ingår laktos endast i mjölk(mejeri)produkter? Vad finns det för alternativ isåfall? Har aldrig haft allergier, ingen aning om vad kan äta och vad man ska undvika. Är så van vid att kunna äta allt. Vad ska man då ha till flingor, gröt etc, bara för att nämna frukosten!

• Rugbytjej

Vad är DIDA??

Tack för svaren...

• Rugbytjej

Någon som har testat Dida och vet om det funkar?

• Rugbytjej

Samrt och enkelt tips, tack! Ska försöka tänka på det i fortsättningen.

• Rugbytjej

Vilka är dina nya? Och snälla säg till vilka dina mamma har. Själv äter jag Santa Marias, och visst hjälper det lite, men inte hejdundrande...

• Rugbytjej

Vet du vilka det var än, alltså vilka din mamma har?

• Rugbytjej

Förlåt, förlåt, såg inte! Tack Ålin!

• Rugbytjej

Men hur ska man bajsa länge? Det som behöver komma ut kommer ju ut rätt snabbt (väldigt snabbt) och sen känner jag att det inte kommer att komma mer. Ska man sitta kvar typ en halvtimme och pressa på? (har av och till problem med magen...skulle behöva få in en bra bajsvana!)

Svar på tråden "ballongmage"