• Gladnalle

Blivande brud!?

Hej

Hur mycket pengar har ni lagt på era bröllop? Och hur har man råd? Vi satt och räkna igår, och vi kommer ha 90 gäster!

• Svar på tråden Blivande brud!?
  • GithKat

Hej, vi kör budget. Dvs drar in på allt som inte känns viktigt. För oss innebär det att vi inte har den finaste lokalen utan en billigare, köpt billig klänning, fixar egna trycksaker, en vän ska fota oss, vi lagar maten själva, bjuder endast på dryck till maten till själva fortsättningsfesten får folk ta med egen dricka + mycket mer. Man kan få ner kostnaderna en hel del men trotts det kostar det en hel del. Vår idé är att det ska bli en rolig fest och inte uppstyltad. För att det sen inte ska kännas allt för mycket i plånboken på en gång har vi sett till att fördela utgifterna fram till bröllopet så gott det går. Alternativt är att spara fram tills det man ska gifta sig och betala allt då.

Lycka till med bröllopsplanerandet och kommande giftermål

• karolina78

vi har en budget på ungefär 150 000 till 75 gäster. men då är inte bröllopsresan och inte min klänning med i det, för klännningen skall pappa betala (som symbol eftersom han inte betalar för hela kalaset enligt gammal sed) och bröllops resan, ja den står liksom lite utanför....
    Vad har ni andra för budget och hur tycker ni att pengarna räcker?

• karolina78

vill bara tillägga att det är för en hel helg....

• robyn

hmm har ingen budget sådär för totalbeloppet hittar istället budgetar för alla smådelar tex klänningen får ej kosta mer än 6000 maten ej på mer än 300 per pers osv.. men ert e säkert bättre för ja blir gråhårig såhär kan knappt sova på kvällarna för att jag oroar mig så mkt å känner att ja inte har någon som hjälper mig å hitta saker...

• jonnebo

Vi räknar på 80 pers. Nu har vi inte räknat in kläderna samt blommor. Och då har vi en budget på 65000 inkl. resa för 25000.

Svar på tråden Blivande brud!?