• Renstjärna

Michaela & Henrik 13/8 2005

Bättre sent än aldrig säger de ju. Nu har jag lagt upp några bilder från vårt bröllop som gick av stapeln i somras. Jag hade själv mycket hjälp från andras bröllopsbilder så jag hoppas att dessa kan hjälpa någon annan!

Här är länken till bilderna:
    groups.msn.com/homt/pictures

Nu till de tips jag kan ge som en gift och erfaren kvinna ;) !
    * Se till att ha jättegott om tid på morgonen! Överdriv gärna tidsplaneringen. Jag trodde att 4,5 timmar skulle räcka att bli klar på, men det var det stressigaste jag varit med om...

* Sov, sov, sov natten innan. Det är helt enkelt jättejobbigt att gifta sig!

* De saker man oroar sig för under planeringen och det man lägger ner tid på är det som inte spelar någon roll när det väl är dags. Vem bryr sig om tårtan är i fel färg eller t.o.m. fel smak? Vad gör det om blommorna inte ser ut som du tänkt dig? Om festen är lyckad kvittar det!

* Öva på fotoposer innan. Man känner sig nog mer bekväm då. Tänk också ut alla fotokombinationer ni vill göra (föräldrar & ni, vänner & ni...)

* Var övertydlig mot hotellet/restaurangen/festlokalen om vad du förväntar dig av dem. T.ex. att de skall fixa iordning bröllopssviten med champagne och frukt eller att de har baren öppen tills kl.X . Det är onödigt att behöva fundera på sådant i efterhand.

Nu kommer jag inte på mer! Det viktigaste är nog ändå att inte trissa upp sig så i förväg. Allt blir som det blir och det mesta löser sig. Man behöver inte mixtra med varenda liten detalj!

Kramar! / Renstjärna

• Svar på tråden Michaela & Henrik 13/8 2005
  • Ofelily

Ni var jättefina!! Och vilken fin dukning!

Grattis, tack för titten och lycka till i framtiden!

Försökte kolla in dina inbjudningar också, men msn är väldigt segt just nu... Återkommer och kollar in mer senare.

• Renstjärna

Kom på en sak till...

Livemusik är JÄTTEVIKTIGT! Det är det som gör hela grejen på festen efter middagen, och jag är helt klart ett fan av ett band och inte av DJ! Lägg pengar på detta, det är det värt.

• Mosterkanin

Vilka fina ringar! Var har ni fått tag i dem? Får man fråga vad de kostade?

• inte min tur än

Jättefina bilder! Gillade din frisyr och tärnornas klänningar extra mkt, vart är de köpt?
    Grattis till ett fint bröllop också!

Svar på tråden Michaela & Henrik 13/8 2005