Inlägg från: sweet saint |Visa alla inlägg
  • sweet saint

Viktnedgång till bröllopet, nån mer?

hej!
    jag inte nåt datum för vårat bröllop, men det blir nog till sommaren nästa år!
    Dessutom vill jag gå ner i vikt pga att jag har gått upp 12 kg på mindre än 2 år. Jag vill gå ner 12-15 kg..
    jag började med South Beach metoden för 2 dagar sen, men det bygger ju på GI metoden, så det är ju perfekt!!

Det är alltid lättare att gå ner om man får stöd och tips från andra som känner till vad man går igenom!

hu länge har du kört Gi metoden??

• sweet saint

jag simmar ganska mycket och varvar med lite gym.. (magen MÅSTE bli mindre!!!! )
    men som sagt, jag började för 3 dagar sen..
    Jag brukar alltid ha otur när det gäller träningen.. brukar max få hålla igång 3-4 veckor sen har jag antingen blivit sjuk med en långvarig hosta eller som i sommras skadade jag ryggen på en sån där fördömd studsmatta.. Då var jag borta från all motion 1 ca 1,5 mån..
    hoppas att jag klarar mig nu!!

• sweet saint

det är lite roligt ibland..
    Vissa dagar finns ju då man inte kan tänka sig något värre än träning.. Om man då släpar dig dit ändå.. Då är man nöjd minst sagt!!!
    man kan ju tänka att man bara kör 10 minuter för det slutar ändå med att man kör fullt ut för man inser hur skönt det är!! det funkar alltid för mig!!

• sweet saint

CT:
    njaeeeeäj!! det är bannlyst!!!

• sweet saint

detta kanske ni alla vet om nu, men om man tar och motionerar på morgon INNAN frukost förbränner man mer än annars..
    Det är ju också jätteskönt, man vaknar upp på ett helt annat sätt!!

• sweet saint

CT:
    har också provat VV, men på tok för dyrt!!
    Dessutom tycker jag att man inte hinner äta upp alla grönsaker innan det blir dåligt.. det är ju nya ingredienser hela tiden.. plus att man har möten som är bra om man på nått sätt lyckas hinna med att gå på! Kan vara lite svårt om man jobbar..

MEN det positiva är att lyckas du gå på möten, äta upp all mat innan det blir dåligt (lite dyrt annars), och vara hela tiden förberedd med mat så går du garanterat ner i vikt!!!! Ingen tvekan!!!

mig passar det inte, för jag måste få äta lite saker i mitt liv som inte VV tillåter så där ibland. Det skulle inte vara en livslång diet för mig.. GI/SB metoden passar mig jättebra.. Får lite jämnare humör av den också...

• sweet saint

jag kan faktiskt rekomendera South Beach metoden för dig!
    I afton bladet stod det lite kryptiskt att det passar "sofflggare"
    jag använder den metoden, men jag rör på mig mycket.
    det som är bra med den är att du kan småäta under dagen om du vill utan att det gör nåt.. nötter ex!
    dessutom räcker det med små promenader några gånger om dagen, och det gör du ju iallafall med barnet!
    Med den dieten är det bara jobbigt ca 3-4 dagar sen mår du som en prinsessa!!
    Men jag rekomenderar att du köper en bok om den så du vet vad som händer med kroppen. Den går ju inte ut på att äta snålt, vara konstant hungrig och spendera 3 timmar på gym varje dag utan du får kroppen med hjälp av maten att förbränna fett istället för kolhydrater och energi.

• sweet saint

helene 77:

kop ola laurizons (eller nat liknande), bok om gi metoden, du hittar det i varje bokklubb pa natet for en billig slant. Sok bara pa GI metoden..
    En enkel kortfattad bok med recept forslag och planering! Valdigt bra och lattlast bok!

En annan bok som jag ocksa har hemma ar South Beach boken, som ocksa bygger pa GI!
    Ocksa lattlast med meny och recept forslag!
    Valdigt bra att ga efter!!

• sweet saint

tänkte bara fråga.. Om man nu skulle visa sig svag under fas 1 på GI/SB metoden och köpa ex en LITEN chokladbit som innehåller nötter.. hu påverkar det dieten? Är hela fas 1 förstörd då eller?

• sweet saint

vill bara veta hur känsligt det är...

• sweet saint

Hon:
    I know the feeling!!!!

Vi ska dessutom ha dubbel födelsedagsfest och inflyttnings fest... ja.. få se hur det går med det..

befinner mig i fas 1 GI/SB metoden så jag är väldigt begränsad med maten.. Har dock lyckats hitta varmrätten, MEN behöver tips till efterrätten... nåt med nötter kanske eftersom det är tillåtet?

HJÄLP!!!!

• sweet saint

Medea:
    Ja tack för tipset!!! Har den boken hemma men har totalt glömt bort den!!
    ska hem och kolla i den snart!!!
    MMMMMM... CHOKLAD... MMMMMMMMM!
    Snaskit!!!

• sweet saint

Eilenna:
    har precis samma situation som dig!
    Speciellt med träningen..
    jag hinner kanske träna i ca 5-6 veckor sen blir jag alltid sjuk så jag inte kan träna på ett tag! sen är det svårt att komma igång!
    Har tvingat på min pojkvän att tvinga igång mig då det händer!
    Det funkar faktiskt!

• sweet saint

Hon:
    det var ju bra ändå!!

• sweet saint

elora:
    harligt att du lyckas ga ner pa detta satt!!!
    Det ar nog det basta sattet kanske..
    de enda gangerna som jag lyckas ga ner ar nar jag slutar banta.. Bada gangerna har jag gatt net 10-15 kg.
    haller trots detta pa med en diet..
    Jag tror att jag mer och mer kommer fram till att motionen ar det stora problemet for mig!
    Jag ater allt men inte jamt, och gar inte ner i vikt for det.. men sa for jag tranar pa nat satt gar det sa otroligt bra!
    sa att lyssna pa sin kropp och hur den funkar ar det enda sattet att ga ner pa.
    VV funkar inte for mig av en rad olika anledningar, men GI/sb metoden mar jag valdigt bra av, sa det ar den jag stravar efter!

Hejar pa mig sjalv och alla er andra som kampar!!! Det galler att aldrig ge upp med det man stravar efter i livet!

Svar på tråden Viktnedgång till bröllopet, nån mer?