TACK för de grattis jag har fått här.
Från början när jag var med i vv så var jag stenhård, räknade allt jag åt. Tackade nej till fikabröd och sötsaker. På helgen så räknade jag godisarna. Var väl i det värsta laget, men kände att jag behövde bryta gamla vanor. Var även rädd för att falla tillbaka till gamla vanor om jag åt sötsaker.
Men har "tvingat" mig själv att tämja på gränserna, det gör jag nu. Skriver fortfarande upp allt jag äter, unnar mig på helgen och det går bra, utan att jag faller tillbaka.
Tänker för det mesta till när jag är sugen på något sött, frågar mig själv om det är värt att stoppa i sig det onyttiga. Har väl rätt så bra karraktär och det är lite "jävlar anamma" i mig när jag bestämt mig för något.
Har även börjat träna, morgonpromenader och så försöker jag jogga 3 dagar i veckan. Hinner inte alltid, har 2 barn, jobbar heltid och sambo som jobbar skift. Så det blir en hel del planerande.
Det bästa med viktnedgången är alla peppande ord man får höra. Byta ut hela garderoben, kul, dyrt men värt varenda krona.
Lycka till allihopa, hoppas man kan peppa någon.