• Lindblomman

Viktnedgång till bröllopet, nån mer?

Har satt in den höga växeln vad gäller viktnedgång till bröllopet nu. Ska försöka gå ner 20 kg till augusti nästa år. Vore kul om den är nån här i samma sits, då kan vi stötta varandra och ge tips och råd.
    Jag kör hårt med GI-metoden och motion.

• Svar på tråden Viktnedgång till bröllopet, nån mer?
  • bröllops häxan

Tack så mycket..*l*
    Kanska inte är så uppdaterad i ämnet men vad är GI-metoden?

Själv är det godiset som är stora boven...Så gott..och onyttigt..*s*

sweet saint: Inga fler "stutsisar" för dig då *l*

• Lindblomman

C.T

GI-metoden går kortfattat ut på att du ska undvika allt vad socker heter, äta rätt kolhydrater (fullkornspasta, bulgur osv) men framför allt äta protein. Detta leder till att du stabiliserar blodsockret och minskar suget efter onyttigheter. Superenkelt och man mår toppen! Rekommenderas verkligen!

• bröllops häxan

Kan man äta potatis? Älskar potatis...*l*

• Lindblomman

C.T.
    Potatis ska man tyvärr undvika... Men det konstiga är att jag inte alls är sugen på potatis längre. Var också en riktigt storälskare av potatis men äter det nästan aldrig längre.
    Jag kan rekommendera att köpa Fredrik Pauluns böcker, där får du veta allt om GI!

• sweet saint

det är lite roligt ibland..
    Vissa dagar finns ju då man inte kan tänka sig något värre än träning.. Om man då släpar dig dit ändå.. Då är man nöjd minst sagt!!!
    man kan ju tänka att man bara kör 10 minuter för det slutar ändå med att man kör fullt ut för man inser hur skönt det är!! det funkar alltid för mig!!

• sweet saint

CT:
    njaeeeeäj!! det är bannlyst!!!

• Meddelande borttaget
  • bröllops häxan

fasen *asg*

Tror jag börjar med träning och att få ordning på min degiga kropp *L*

Tok sluta med godis också.

• Lindblomman

Var ska ni gifta er nånstans?
    Jag gifter mig i Lidingö kyrka den 5:e augusti. Längtar så mycket så jag tror jag ska spricka! Samtidigt är jag jättestressad och känner att tiden är alldeles för knapp, vill ju hinna gå ner i vikt...

• bröllops häxan

Vi gifter oss några mil utanför Sundsvall i Borgsjö kyrka 26/8.
    Ska bli så kul....:)

Om du verkligen ger dig fasen på det så går det. Tänk så här, 1-2 kg i månaden, då blir/känns det kanske lättare *l*

Svar på tråden Viktnedgång till bröllopet, nån mer?