• Lindblomman

Viktnedgång till bröllopet, nån mer?

Har satt in den höga växeln vad gäller viktnedgång till bröllopet nu. Ska försöka gå ner 20 kg till augusti nästa år. Vore kul om den är nån här i samma sits, då kan vi stötta varandra och ge tips och råd.
    Jag kör hårt med GI-metoden och motion.

• Svar på tråden Viktnedgång till bröllopet, nån mer?
  • charlie06

Hej!

En till här... Jag vill också bli lite snyggare eller ja.... smalare iaf :) till vårt bröllop i aug. nästa år. Och jag kör med...taaa daaa Cambridgekuren.... Jag vet,jag vet det är inte den ultimata lösningen. Bra mat och motion är ju eg. det enda rätta, men jag har försökt att komma igång sedan i somras och det har helt enkelt inte blivit av. Men så bestämde jag mig för att testa CK och ja nu är jag inne på tredje dagen.

Käkar alltså CK och promenerar mkt. Men jag har 20kg att ta bort(varav 6!!! kommit efter sommaren efter att jag började på ett nytt jobb)och jag känner att så länge kan jag nog inte leva på CK. Så jag planerar att ta bort de första med CK iaf och sen får det bli nyttig mat och motion, jag gillar ju eg. att träna....

Lycka till allihopa! Kul att vi är några stycken som kan peppa varandra... och extra kul att vi är några med 20+, det känns som att vi kan motivera varandra!

• sweet saint

jag kan faktiskt rekomendera South Beach metoden för dig!
    I afton bladet stod det lite kryptiskt att det passar "sofflggare"
    jag använder den metoden, men jag rör på mig mycket.
    det som är bra med den är att du kan småäta under dagen om du vill utan att det gör nåt.. nötter ex!
    dessutom räcker det med små promenader några gånger om dagen, och det gör du ju iallafall med barnet!
    Med den dieten är det bara jobbigt ca 3-4 dagar sen mår du som en prinsessa!!
    Men jag rekomenderar att du köper en bok om den så du vet vad som händer med kroppen. Den går ju inte ut på att äta snålt, vara konstant hungrig och spendera 3 timmar på gym varje dag utan du får kroppen med hjälp av maten att förbränna fett istället för kolhydrater och energi.

• Sana

Hänger gärna med på denna tråd.

Skrev in mig på vv 7/3-05, har nu gått ner 21 kg. Har nu "bara" 5 kg kvar.
    Tror att det bästa är att träna och tänka på vad man stoppar i sig. Har under denna tid ändrat mitt tänkande kring mat och sötsaker. Tar hellre frukt än godis, i alla fall under veckan. Unnar mig under helgen.

• bröllops häxan

Bra jobbat Sana :D

• charlie06

GRATTIS SANA! :)

Önskar att jag också hade satt igång i mars....:(

• Kirsto

osse: Jag håller med dig om att det är otroligt lätt att gå och småäta när man är hemma... Mitt enda råd är att inte ha kakor och godis hemma. Ha däremot alltid frukt, för NÅT måste man bara få tugga på ibland. Men det ska vara lite jobbigt att äta socker. Så är det iaf för mig.

• fine

Alla - Hej, har bara ca 5-6 kg att knåpa bort till maj nästa år men precis som fotojen så är det nog mest jag som märker extra-kilona... tror jag..hihi
    Men har redan köpt en klänning, när jag var ca 3-4 kg lättare så därför måste jag ju gå ner en del!!

Sana - stort grattis - vilken kamp! Vi kanske kan lära några knep av dig. Keep up the good work!

C.T - En gnutta hopp för dig när du får potatis-abstinens: Fredrik Paulun säger att man ibland kan unna sig potatis, och då helst färsk potatis som kokts och äts dagen efter. Det händer något med stärkelsen som gör att den får lägre GI. Sen så är det ju heller aldrig fel att äta något med lite högre GI precis efter träning, bara inga superstora mängder... :)

Jag ska försöka begränsa sötintaget och käka nyttigare över lag. Tränar redan ganska mycket så det ska jag fortsätta med, förhoppningsvis slänga in några morgonpromenader eller 15 min morgonyoga!

GO GIRLS!!!

• Helen77

Jag behöver också gå ner minst 10 kg men gärna 20 till 12 augusti nästa år.
    Har planerat att starta på måndag och hadde då tänkt börja med gi metoden också.
    Behöver massor av stöd men känner just nu att jag måste göra något nu för jag mår inte bra av att ha den här vikten.
    Vilka böker rekomenderar du / ni för att komma igång med gi.

• Cesimón

Jag bryr mej inte så mkt om vad vågen säger, men skall man ge ett tal så ok, 5-7kg vill jag gå ner. Men muskler väger mer än fett och jag är väll hellre ute efter att 'forma kroppen' och få lite byta ut lite sladder mot muskulatur. Hoppas kunna minsta ett par cm runt lår, armar, höft och midja!

Skall börja äta och träna bättre/mer nu när jag flyttar till spanien. =) Skall nog gå bra, motivationen har jag ju - jag har ju trots allt ett bröllop att gå på!

Lycka till nu, alla ni andra!

• Helen77

Kan någon förklara dom olika metoderna lite bättre.

Svar på tråden Viktnedgång till bröllopet, nån mer?