• Lindblomman

Viktnedgång till bröllopet, nån mer?

Har satt in den höga växeln vad gäller viktnedgång till bröllopet nu. Ska försöka gå ner 20 kg till augusti nästa år. Vore kul om den är nån här i samma sits, då kan vi stötta varandra och ge tips och råd.
    Jag kör hårt med GI-metoden och motion.

• Svar på tråden Viktnedgång till bröllopet, nån mer?
  • H & A

Hej tjejer...
    Här kommer en "expert" på ämnet...
    Jag måste ju bara få säga att vad man än tycker om alla "kurer" mm så, visst, de fungerar... MEN, bara en väldigt kort tid och oftast syns det mer på vågen än på kroppen (klart det syns på kroppen oxå om det blir väldigt mycket viktnedgång).

Men tjejer... ni vill väl vara vackra på dagen D? Om man går ner med någon "kur" får man i många fall brist på något viktigt näringsämne som förvärrar utsidan (sämre hår, dassigare hud, mindre gnista i ögonen, naglar som lätt går av, dålig gasig/hård mage, taskig sexlust mm, mm).

Jag skulle kunna skriva HUR MYCKET som helst... och tro mig, jag vet hur man kan känna när man tror att man "måste" gå ner x-antal kg på en kortare tid.

MEN det går att gå ner!! Det tar lite lite längre tid men utan dessa tråkiga "bieffekter" som oftast leder till en snabb och snar viktuppgång efter avslutad kur.

Ät sunt, uteslut INGET (uteslut absolut inte fett som behövs för fettförbränningen). Ät regelbundet och ofta (var 3-4 timma). Är du sugen på något, unna dig lite av det annars kommer "suget" senare... och det blir bara fel...

Framför allt, ät ALLT men inte alltid!!!

Vet att jag låter klyschig... men det är det enda som håller faktiskt... om det är någon som har lust att få mer konkreta tips och råd så hjälper jag gärna....

Kramisar

• Here comes the bride!

Är det någon här som bor i närheten av Sollentuna som vill träna ihop?
    Jag har så jäkla svårt att komma igång och kommer oftast med undanflykter men jag tänkte att om jag har någon att träna med så blir det roligare!

• sweet saint

helene 77:

kop ola laurizons (eller nat liknande), bok om gi metoden, du hittar det i varje bokklubb pa natet for en billig slant. Sok bara pa GI metoden..
    En enkel kortfattad bok med recept forslag och planering! Valdigt bra och lattlast bok!

En annan bok som jag ocksa har hemma ar South Beach boken, som ocksa bygger pa GI!
    Ocksa lattlast med meny och recept forslag!
    Valdigt bra att ga efter!!

• Limegirl

Usch, jag har syndat lite ikväll...hamburgare med klyftpotatis och dressing. Får träna extra hårt imorgon.

• sommaren06

Jag har gått ner 11 kg i våras på att äta "GI-mat", dricka mycket och träna 2 ggr i veckan OCH INTE småäta. Men jag unnade mig ändå typ popcorn på helgen.

Så lycka till tjejer!!
    Det går men tufft är det men helt klart värt det!!!!!

• Nettisen8

Hejsan!

Jag har typ 10 kg som jag skulle vilja gå ner tills vårat bröllop som är i juli nästa år. Har en liten dotter på 9 månader och kilona efter graviditeten sitter kvar. Vet bara inte hur jag ska lyckas. Men jag har bestämt mig för att äta bättre och motionera mer helt enkelt!!
    Hur gör ni andra??

• Lindblomman

Grattis ni som har lyckats, bra kämpat!
    Igår var jag ute och gick stavgång i 30 minuter, jättejobbigt men jätteskönt! Ikväll blir det motionscykeln 45 minuter. Har märkt att om jag bestämmer dagen innan vad jag ska göra och hur länge och skriver upp det så blir det gjort!

Men är lite orolig för helgen, jag faller alltid dit på helgerna av nån anledning. Det är så inpräntat i mig sen barnsben att på helgen får man unna sig god mat med gräddiga såser och godis och chips och allt annan ajabaja-mat. Måste komma på ett bra sätt att bryta den vanan, nån som har tips?

• Cilla R

Jag ska gå ner 8 kg till 30 september 2006.

Var ute och sprang i 45 min igår och idag så ska jag försöka ta mig ut på en långpromenad trotts det trista vädret.
    Har som Nettisen8 också en liten dotter på snart 9 månader och jag trodde väl aldrig att graviditetskilona skulle hålla sig fast så hårt

• TingelingAnna

HEJ!
    Här är en till som kämpar mot vågen. Trodde aldrig jag skulle lyckas men har faktiskt gått ner en del. 5 september stod vågen på 72,6 o nu i måndags på 68,1. Så 4½ kg på fem veckor. Är riktigt stolt över mej själv. Motionerar ett par dagar i veckan men annars är det kosten som jag lagt om som gjort att jag gått ner. Äter nästan aldrig efter 18 på kvällarna längre. Ska gå ner till 63 minst, men vill gärna väga lite mindre än så då jag bara är 164 lång.

• Gabbies

här är en till som kämpar med vikten.. ska gå ner mellan 25-30 kg innan Juli-07. Började för ca 4 veckor sedan och har gått ner 4 ½ kg! e stolt över mig själv..

Svar på tråden Viktnedgång till bröllopet, nån mer?