• Lindblomman

Viktnedgång till bröllopet, nån mer?

Har satt in den höga växeln vad gäller viktnedgång till bröllopet nu. Ska försöka gå ner 20 kg till augusti nästa år. Vore kul om den är nån här i samma sits, då kan vi stötta varandra och ge tips och råd.
    Jag kör hårt med GI-metoden och motion.

• Svar på tråden Viktnedgång till bröllopet, nån mer?
  • Sana

TACK för de grattis jag har fått här.

Från början när jag var med i vv så var jag stenhård, räknade allt jag åt. Tackade nej till fikabröd och sötsaker. På helgen så räknade jag godisarna. Var väl i det värsta laget, men kände att jag behövde bryta gamla vanor. Var även rädd för att falla tillbaka till gamla vanor om jag åt sötsaker.
    Men har "tvingat" mig själv att tämja på gränserna, det gör jag nu. Skriver fortfarande upp allt jag äter, unnar mig på helgen och det går bra, utan att jag faller tillbaka.
    Tänker för det mesta till när jag är sugen på något sött, frågar mig själv om det är värt att stoppa i sig det onyttiga. Har väl rätt så bra karraktär och det är lite "jävlar anamma" i mig när jag bestämt mig för något.
    Har även börjat träna, morgonpromenader och så försöker jag jogga 3 dagar i veckan. Hinner inte alltid, har 2 barn, jobbar heltid och sambo som jobbar skift. Så det blir en hel del planerande.

Det bästa med viktnedgången är alla peppande ord man får höra. Byta ut hela garderoben, kul, dyrt men värt varenda krona.

Lycka till allihopa, hoppas man kan peppa någon.

• Bride NYC

Här har ni en till som kämpar! Mitt mål är att gå ner 10-15 kg till augusti 2006 när min syster ska gifta sig, och månaden efter ska jag själv gifta mig! Har bara hållit på i ett par veckor aktivt, men efter alla möjliga huskurer och dieter har jag insett att det enda som hjälper är att lägga om kosten för gott och motionera. Både jag och min m2b har stillasittande arbeten och nu har vi äntligen tagit tag i vår träning så nu styrketränar vi 2-3 ggr i veckan plus att vi cyklar till jobbet varje dag (ca 1,6 mil) och tanken är att vi även ska börja med spinning en dag i veckan när det blir för halt att cykla. När vi sedan hinner så går vi även ut på raska promenader på kvällarna i ca 45 min och jag kan lova er att man sover väldigt gott sen!!
    Vikten går väldigt sakta neråt, men jag tycker det ändå är bättre eftersom då är chansen mycket större att man kan behålla den.

• bröllops häxan

En promenad på kvällen är ett jätte bra tipps. Tack!! Jag har alltid svårt för att sommna och är aldeles för morgontrött för en morgon promenad.

• sweet saint

tänkte bara fråga.. Om man nu skulle visa sig svag under fas 1 på GI/SB metoden och köpa ex en LITEN chokladbit som innehåller nötter.. hu påverkar det dieten? Är hela fas 1 förstörd då eller?

• sweet saint

vill bara veta hur känsligt det är...

• Hon

Stalde mig på vågen imorse trots att jag lovat mig själv att MAX väga mig 1 gång i veckan.
    Men den visade -1,2 kg sen i måndags, blev så glad. Men jag har också skött mig bra denna vecka med pointsen.
    Men nu väntar den alltid så svåra helgen.

• Lindblomman

sweet saint

Men det är det här som är tjusningen med GI, mörk choklad är helt tillåtet och även nötter! Så bara det är mörk choklad (minst 70% kakao) så går det jättebra att ta en bit!

• sweet saint

Hon:
    I know the feeling!!!!

Vi ska dessutom ha dubbel födelsedagsfest och inflyttnings fest... ja.. få se hur det går med det..

befinner mig i fas 1 GI/SB metoden så jag är väldigt begränsad med maten.. Har dock lyckats hitta varmrätten, MEN behöver tips till efterrätten... nåt med nötter kanske eftersom det är tillåtet?

HJÄLP!!!!

• Medea

sweet saint:
    Det finns en bok som heter " Klaras GI- mat" av klara Desser från Prisma. Där finns många smaskiga resept.
    Där finns ett resept för en chokladkaka med nötter. Den är underbar.

Svar på tråden Viktnedgång till bröllopet, nån mer?