• Lindblomman

Viktnedgång till bröllopet, nån mer?

Har satt in den höga växeln vad gäller viktnedgång till bröllopet nu. Ska försöka gå ner 20 kg till augusti nästa år. Vore kul om den är nån här i samma sits, då kan vi stötta varandra och ge tips och råd.
    Jag kör hårt med GI-metoden och motion.

• Svar på tråden Viktnedgång till bröllopet, nån mer?
  • sweet saint

Medea:
    Ja tack för tipset!!! Har den boken hemma men har totalt glömt bort den!!
    ska hem och kolla i den snart!!!
    MMMMMM... CHOKLAD... MMMMMMMMM!
    Snaskit!!!

• davesbrud77

oooh. jag har just tänkt detsamma. -20kg vore drömmålet men -15 är troligast. Vi ska oxå gifta oss i augisti 06 och jag har hittat min dröömklänning men eftersom jag tänker gå ner så måste jag vänta.. triist! ok ville bara lyfta upp denna tråd och ska nu läsa igenom alla inläggen som lagts- skulle kanske gjort det först!
    Davesbrud

• Eilenna

Efterrätten kommer här!
    Vet iofs. inte hur de är GI-mässigt...
    Blanda en burk lightkesella med ett paket frysta bär (hallon/blåbär)
    Ta elvispen till hjälp. Söta ev med lite vaniljsocker eller "fejksocker".
    Mmmmm sååå gott!

• okt2006

Man kan också göra jättegod "glass" genom att köra ett gäng frysta hallon i mixern och sen slänga i två bananer, ev söta med sötningsmedel. Det blir kanongott!

• Hon

Jag gick ner 1,8 kg första veckan.

• Sana

Hon - GRATTIS

Själv så gick jag upp denna vecka + 0,3, men det visste jag om. Mycket godsaker och ingen träning. Men det var mitt andra + på 27 veckor. Så jag tycker det är helt OK!!

Hur går det för er andra??

Lycka till

• BlueTopaz

Jag är med!
    Fick en son för två veckor sedan o gick under graviditeten upp ca 17kg plus lite extra kilon sedan innan..
    Jag ska ner minst 14kg helst 18kg till nästa augusti!!
    (från 73kg till 59 eller 55kg)

• Koskällan

Jag blir så ledsen när jag läser de här trådarna.

Det är ni och inga andra som för vidare det sjuka kvinnoidealet till era och andras barn!!

Ni säger "GRATTIS" till varandra när ni lyckats gå ner i vikt. Vad vet ni om den personen? Den här viktnedgången kanske är början på ätstörningar/anorexia och ännu sämre självkänsla.

Vissa skriver att de lyckats gå ner fem kilo och då är ni genast där med erat GRATTIS. Tänk om personen gått ner från 45 till 40 kilo. Är det något att gratulera då?

• BlueTopaz

Man får hoppas att alla i denna tråd gör viktnedgången för sin egen skull o inte andras! Jag vill känna mig nöjd med min kropp plus att det för mig är väldigt viktigt att jag ska kunna röra mig lätt och inte få ont ngnstans på grund av min vikt!! Jag är överviktig enigt bmi och min kropp mår således inte bra av övervikten, det tycker jag o säkerligen min äkare oå är ett riktigt bra skäl till att gå ner i vikt!

• Hon

Koskällan:
    Förstör nu inte denna tråd.
    Detta är en tråd där folk som är överviktiga peppar varandra ingenting annat.
    Blir så trött på sådana som du som måste "förstöra" trådens egentliga innehåll för att sedan urarta till en het debatt.
    Majoriteten av oss som skriver här har många kilon att gå ner, alltså ligger vi inte på nån 40 kilos vikt.
    Om du hade tagit dig tid att läsa allas inlägg så hade du märkt att ex jag som skrev att jag gått ner 1,8 kilo på en vecka vägde 70 kilo från början. Personligen är det då kul för mig att andra säger grattis till min insats, måste du ta ifrån mig det nöjet????

Normalt sätt brukar jag inte bry mig om sådana inlägg som ditt men ibland rinner det bara över...

Svar på tråden Viktnedgång till bröllopet, nån mer?