• Lindblomman

Viktnedgång till bröllopet, nån mer?

Har satt in den höga växeln vad gäller viktnedgång till bröllopet nu. Ska försöka gå ner 20 kg till augusti nästa år. Vore kul om den är nån här i samma sits, då kan vi stötta varandra och ge tips och råd.
    Jag kör hårt med GI-metoden och motion.

• Svar på tråden Viktnedgång till bröllopet, nån mer?
  • sweet saint

Hon:
    det var ju bra ändå!!

• Meddelande borttaget
  • charlie06

Jag körde CK förra veckan för att sparka mig själv i baken och verkligen komma igång, i måndags la jag till lunch och lite frukt....vad händer.... jo jag får magsjuka. Idag börjar jag känna mig bättre även om jag fortfarande är väldigt trött. Men sugen på nåt onyttigt är jag ju iaf inte....;)

• fine

Stackars ig Charlie06 - trodde inte att magsjukan kommit ännu... :(
    Hoppas du känner dig mycket bättre snart!

• BlueTopaz

Iiiih! Tar d så lång tid att bli av med magringen!?? Ngn mer med erfarenhet? Jag vill ju inte ha gravidmagen så länge..=(

• elora

BlueTopaz: Ja men sen hänger det väl lite på vilken kroppstyp man har oxå, en del har ju väldigt lätt för att forma kroppen medan t ex för mig lär det ta tid då jag i övrigt är mullig av mig. Jag har börjat promenera 4-5 dgr i veckan och gympar än så länge bara 1 ggn i veckan för att "komma igång" under hösten, sen till våren ökar jag takten ;)
    Än så länge, -2,5 kg och tydligen några cm i midjan, Jippie!!!

Tyvärr vet jag ju inte _hur_ mkt jag behöver gå ner för att komma i klänningen som jag fått för mig att ha, haha...Men det ordnar sig nog.
    Regelbundenhet, nyttig mat och motion är nyckeln enligt mig.

Jo min kompis som tränar "jämt" sa att säkert 3/4 hänger på maten...

Lycka till alla!

• Pysen

Det viktigaste är att inte ha för bråttom. 0,5 kg i veckan är normalt att gå ner i snitt (utslaget på ett antal veckor) som överviktig kvinna.

På slutet går det långsammare.

Jag har gått ner 14 kg så jag vet...

• sweet saint

elora:
    harligt att du lyckas ga ner pa detta satt!!!
    Det ar nog det basta sattet kanske..
    de enda gangerna som jag lyckas ga ner ar nar jag slutar banta.. Bada gangerna har jag gatt net 10-15 kg.
    haller trots detta pa med en diet..
    Jag tror att jag mer och mer kommer fram till att motionen ar det stora problemet for mig!
    Jag ater allt men inte jamt, och gar inte ner i vikt for det.. men sa for jag tranar pa nat satt gar det sa otroligt bra!
    sa att lyssna pa sin kropp och hur den funkar ar det enda sattet att ga ner pa.
    VV funkar inte for mig av en rad olika anledningar, men GI/sb metoden mar jag valdigt bra av, sa det ar den jag stravar efter!

Hejar pa mig sjalv och alla er andra som kampar!!! Det galler att aldrig ge upp med det man stravar efter i livet!

• elora

Pysen: Jamen då ligger jag ju i den takt som sig bör då med 0,5 per vecka ;)

Sweet saint:
    Näää det är nog oftast så att både hjärna och hjärta ska funka i samspråk med varann, oftast deppar man ju för man väger för mycket och då kan det ju bli lätt att man småäter mera t ex.
    Jag däremot får ju nojjan bara för att jag gått ner i vikt, att jag går upp allt bara jag ser på mat *s*
    Alltid är det nåt ;)

Ikväll är det äntligen gympa! Tjo o hej med Friskis o Svettis.

kör på allesammans!

• Hon

Det här med maten tycker jag har börjat gå bättre. Är den värsta godisråttan som finns men nu efter snart 2 veckor har det blivit bättre. Jag tillåter mig att äta nåt litet på lördagar. Då har man nåt att se fram emot.

• charlie06

Tack fine! Känner mig redan i form. Tar det lite lugnt med maten, käkar soppa och dricker proviva o annat som kan va bra för magen.

• Eilenna

Är det någon av er som tränar på Sats Stureplan? Jag tränar där och det skulle vara kul med en träningskompis!

• elora

Hon:
    Det värsta med sockernojjan man har i kroppen är just att bli kvitt den, när man sedan minskat på en och annan sötsak som t ex socker i kaffet m m så inser man att det ju går att dricka fast kaffet med ens blivit en "ny" dryck *s*

Jag slutade med socker i thé o kaffe då det förstör förbränningen när jag ska ut o gå på morgonen. Så, jag dricker en kopp och tar sedan en halvtimmes promenad innan jag kommer hem (vilar lite) o sen äter frukost ;) Och det går hur fint som helst. Gäller bara att vänja sig som sagt.

Märker att kläderna ger efter i midjan, vilken känsla! Dock får man nog slänga undan vågen (vilket jag gjort...) och hålla sig till måttband då ju muskler väger som de flesta vet, mer än fett och man lätt blir lurad som ovan tränare ;)

Ha en skön helg, alla!

• TingelingAnna

Kommer in med ett litet inlägg här om hur stolt jag är över mej själv. Man ska ju inte skryta om sig själv men här kan jag väl få känna mej duktig. Har sen den 5/9 gått ner 6,3 kg. Köpte idag min brudklänning i storlek 38, har tidigare haft 42.
    Lycka till ni andra!

• BlueTopaz

TingelingAnna: Grattis eller vad man nu ska säga!! =)

Jag började min "bantning" igår. Mindre kalorier till fukost, vetediet o frukt till lunch o mindre portion mat till middag plus en del grönsaker för att fylla upp. utöver det går jag på minst 1h prommenix med min 5v. bebis varje dag.
    Jag ska ner från 72kg (162 cm lång) till minst 59kg, helst 55kg tills 19/8-06. 59kg är dock målet.
    Tufft!!
    Hoppas bara att amningen fungerar ändå!

• Gabbies

Jag vill inte heller skryta men e stolt över mig själv.. sen den 15/9 har jag gått ner 7 kg.. =)

• elora

Grattis alla viktförlorare ;)
    Det gör så mycket när man sakta men säkert droppar kilo efter kilo. Jag står nog mest still för tillfället, haft besvärligt med mens och förkylning så jag svullnar upp var och varannan vecka känns det som :(
    Målet är -7 kg till jul så jag har 2 månader och 4 kg kvar *suck* Det gick precis upp för mig att jag får öka takten, hehe...

Ha en bra vecka!
    Och akta er för julmust o pepparkakor -det godaste som fanns när jag väntade barn ifjol ;)

• BlueTopaz

Hej! Jag ska gå ner från 73kg till minst 59kg (helst 55-57kg) till augusti nästa är.
    Jag satte igång för 3veckor sedan och väger nu 69,4kg. =)Hoppas jag håller denna takten åtminstone ett tag till! Tycker faktiskt det känns rätt ok att banta, unnar mig en ätardag i veckan.

Hur går det för er andra?

Svar på tråden Viktnedgång till bröllopet, nån mer?