• starjuice

Vad kostade ert bröllop??

Vad kostade ert bröllop??

Jag är bara nyfiken på vilken nivå de flesta ligger på.

• Svar på tråden Vad kostade ert bröllop??
  • Anikki

Hej!
    Vårt kommer ligga runt 40.000-45.000 kr

• Kärlek79

När vi gjorde vår budget så beräknade vi att det skulle ligga någonstans mellan 50-55000. Vi hade då tagit i överkant trodde vi. Men nu så här två dagar innan vigseln så kan jag bara säga att vi börjar närma oss 60 000, och då är ändå inte allt betalt. Det kommer hela tiden upp små utgifter på vägen. Så ha det i beräkningen när Ni lägger er budget.

• Jema

Vårt kommer att ligga på ca 35.000 kr och då kommer vi ha ca 25 gäster.

Jema

• Fru Larsson

Vårt kostade ca 35000 för 46 pers (något mer kanske, har säkert missat några utgifter)

• Magga

För cirka 65 gäster kostade vårt bröllop ungefär 50.000 kronor. Det är utan resa, men med allt annat. Dyrare än vad man tror... Vi tog ändå en mängd budgetbeslut, jag sydde min egen klänning, vi lagade all mat själva, vi köpte all vin och sprit i tyskland, billig håruppsättning, billig bukett och så vidare. Fast vi hade några extra utgifter: Kör som sjöng, högtalaranläggning och sånt (borgerligt utomhusbröllop).

• Johanna85

Vårt kommer att kosta 65000 kr (50 gäster) plus resan

• Jatsu

Vårt gick på ca 80 000 kr totalt. Bröllop för 67 gäster.

• Birgittabruden

Vi siktar på 35-40 000 för 40-50 gäster.

• Sunshine Girl

oj... nu får jag nästan ångest när jag ser vad ni har beräknat.
    Vårt ligger än så länge på 130000 men hoppas att vi ska få ner summan en del. I den summan så är ca 100000 enbart middagen samtfesten (inkl live band)

• Sunshine Girl

Just ja, vi kommer att vara ca 115 stycken

• Skrutthumlan

vårt gick på ca 60.000 och vi var 60st.
    Blev billigare än väntat då vi gjorde mycket själva, dock inte maten

/Skrutt

• Fru Larsson

Kollade igenom våra kostnader igen och vi hamnade faktiskt under 35000. men vi hade ingen resa, inget liveband eller DJ, ingen transport (jo, men det var en överrakning), billig fotograf, buketten gjorde en väninna (275 kr för brudbukett och 2 corsage), alkohol fick vi i gåva + köpte från Tyskland. Över huvud taget nosade vi upp billiga men bra alternativ för många utgifter.

• Kotten2004

Vårt bröllop gick på ca. 30,000 och då hade vi 55 gäster. Då räknar jag med allt, dvs även framkallning av engångskameror, frimärken för inbjudningar och tackkort mm. Vi var till Tyskland och köpte det drickbara och den resan räknar vi in, även presenterna till tärnan och bestman.

Svar på tråden Vad kostade ert bröllop??