• Sweetchili

viktväktare och vegetarian?

Hej!
    Här kommer jag med en ny veggi-fråga!
    Är det någon som har varit med i viktväktarna och ätit vegetariskt? I så fall, var det bra? Jag ringde och frågade och de sa att det går så bra så, men är det bra anpassat eller tycker de bara att man ska byta ut allt kött mot quorn?
    Någon som har erfarehet?

• Svar på tråden viktväktare och vegetarian?
  • Valli

Jag har en polare som tyckte att det funkade okej. Hon tänkte om alla köttsaker till vegosaker. Så kan man ju alltid göra. Sojakött är ju smalare så det är ju bara en fördel att tänka om allt de säger på den fronten.

• Sweetchili

tack valli, ja, det är nog inte så svårt att göra om det kanske. Värt ett försök i alla fall.

• loisa

Det tog ett tag att lara sig, nar jag var med tyckte jag det var val mycket kottrecept. For ett par ar sedan sa var det daligt med points-utrakningar pa sadant som en vegetarian kanske ater lite mer, som bonor, linser, tartex osv. Det gick vartefter, men de vegetariska recepten i bockerna ar faktiskt ratt daliga, man far hitta pa sjalv och rakna om. De recept som finns blir man inte matt pa, till skillnad fran deras kottrecept (ar inte vegetarian, men innan VV at jag mest vegetariskt)

Svar på tråden viktväktare och vegetarian?