• zippy

TIPS/FÖRSLAG på möhippa i sthlm??

Hej allihop!

Min underbara/enda syster ska gifta sig i januari. Jag ska hålla möhippan, men är så himla dålig på att komma på något alldeles speciellt och roligt. Jag vill verkligen att det ska bli perfekt. Har ni några förslag på vad man kan hitta på i Stockholm. Samt vart man kan spela in en egen skiva, är det dyrt??

Öppen för alla förslag!!!

• Svar på tråden TIPS/FÖRSLAG på möhippa i sthlm??
  • Ellte

Vi ordnade en hippa i Sthlm för några år sedan och hade två roliga aktiviteter. Glasblåsning på Skansen och afrikansk dans. DOCK, det som GÖR en möhippa bra tycker jag är det som händer emellan aktiviteterna. Att det inte bara blir dödtid utan att det känns planerat rakt igenom :)

• Louise12345

Gör även ngt lugnt så alla hinner sitta och prata med varandra, tex porslinsmålning, drejning osv.

• Popcorn

Att få spela in en låt är jättekul (tyckte jag i alla fall)! Jag gjorde det i och för sig inte på min möhippa utan på min födelsedag, men det är ju ändå samma sak. Jag vet inte vad stället heter men det ligger nästan mitt emot rådhuset på Scheelegatan (Kungsholmen). Leta efter studios i det området så hittar du det säkrt.

Andra tips är:

- smyckestillverkning (obegränsat antal deltagare)
    - drejning (lite svårare om man är många)
    - hyr en kock som kommer hem till någon av er och tillsammans med er gör en riktig festmåltid
    - gocart (finns i Västberga)
    - ta henne till en kvinnlig fotograf så hon får ta vackra (och lite lättklädda?) bilder (om ni tror att hon skulle gilla det)

Fundera på vad du själv skulle vilja bli överraskad med så kanske det blir lättare att komma på idéer .

• Kinah

Cd-inspelning:
    Vi skall till City Recording på söndag!
    2 låtar inkl. kör skall ta 1,5h och det kostar 1500kr.

www.cityrecording.com

• Ammo

-Relax på något bad,tex Centralbadet
    -Middag med show på Golden hits
    -Middag på Kho pangang (om ni inte är så många)
    -Laserdome
    -danslektioner
    -femkamp
    -sminkkurs/massage
    -Ta en drinkpaus i isbaren (Vasagatan)
    -Gör små uppdrag som hon ska utför under dagen.(tex:klippa tvätlappar ur kalsonger,få 10 kindpussar,få en gratis korv m bröd,äktenskapsråd) Dessa uppdrag fotas och sätts in i möhippelbumet)
    - Straff: Säger hon tex 3 olika ord: Sin blivandes namn, bröllop och ett till vanligt ord så straffas hon med en sup. Då avgör hon själv hur berusad hon blir under dagen.

• MaPe

Hej Popcorn och ni andra.
    Jag undrar om ni har något tips på en fotograf i Stockholm. Din idé om en kvinnlig fotograf som tar lättklädda bilder är ju jättebra. Vi har även funderat på att hon kan få göra en kalender och klä upp sig efter månaderna. Det vore ju bra om fotgrafen inte var alltför dyr...

• Meddelande borttaget
  • Cilla

Vi körde en aktivitet med Stadsuppdraget på min möhippa, något jag verkligen kan rekommendera!! Cool

• Emsie

En kurs i att styla hår kan ju vara kul med eller hoppa fallskärm om hon är äventyrlig :)

Svar på tråden TIPS/FÖRSLAG på möhippa i sthlm??