• halstabletten

Ungfär hur mycket kostar en rulle "finare" tapet?

Är det någon vänlig själ som tapetserat nyligen som kan ge mig svar på detta?

• Svar på tråden Ungfär hur mycket kostar en rulle "finare" tapet?
  • Kirsto

Jag betalade 375:- för min rulle. Det finns såklart både billigare och dyrare, men de som jag ville ha med lite sammet på kostade så.

• yrvädret

Ja du, det beror på vad du själv tycker är dyrt. Vår fondtapet tyckte jag låg på mellannivå - 200 kr/rullen.
    Men jag har även tittat på tapeter som kostat både 4-5-6-7-8 hundra kr/rullen. En tapet kan man få i princip hur dyr som helst - har man bara pengar och väljer ett märke så...

• Sandgren

Normalt, fin tapet som vi köpte till köket gick på 350:- tror jag, den var himla fin kvalité. Stor skillnad att sätta upp motför billigare

• Hemligt ( fast inte längre)

hej halstabletten
    jag jobbar i färgaffär och säljer tapeter.
    vad för typ av tapet hade du tänkt dig? det finns hur många olika typer som helst... när du säger finare ska det då vara typ linnetapeter eller menar du en snygg tapet?

• halstabletten

Jag tänkta ha till bröllopsdekorationer, dels på bord och i inbjudningar och kanske även till presentaskar. jag har en bild i mitt huvud ungefär hur jag vill att de ska se ut, men det kanske är bäst om jag helt enkelt släpar mig till en färgaffär och kollar in sortimentet.

• SadPsychoBitch

pappa köpte en jätte fin tapet till hallen för 29 kr/rulle...

men sen är det som sagt vad du vill ha också

• Ofelily

Köpte till mina inbjudningar för ett par veckor sedan, svensk tapet från Sandberg, som kostade 424kr per rulle.

• blivande fru J

Sandbergs ligger väl på runt 1500/rullen
    Finns ännu dyrare designtapeter.
    Finns jättebilliga på rusta, bauhaus etc.

Billigt är inte alltid lika med fint och vice versa. Gå du till en färgaffär och hitta något som passar din fest. :)

• digital

Jag har sett tapeter som kostar 600 kr per meter. I en rulle brukar det vara 10 meter tapet, så en rulle sådan tapet skulle kosta 6000 kr...

• bröllops häxan

Våra rullar från osborn & little kostade 600 per rulle.....

Svar på tråden Ungfär hur mycket kostar en rulle "finare" tapet?