• Brunkullan

Har någon av er haft njurbäckeninflammation!?

Jag har i 4 mån tid haft så himla ont i ryggen, på högra sidan, varje morgon när jag vaknat. Jag gick till en kiropraktor, men det blev inte bättre, och inget annat hjälpte. Helt plötsligt, för två veckor sen, fick jag ett akut njurstensanfall, och kände igen min ryggsmärta, fast 100 ggr värre! Det var alltså njuren som spökat i 4 mån tid!
    Efter njurstensanfallet, fick jag ont igen, och jag fick små febertoppar, och fick penicillin utskrivet p.g.a någon sorts urinvägsinfektion. Ryggsmärtan försvann och även febern, och jag mådde jättebra.

För några dagar sen kom svaret på urinprovet, och det var inga bakterier i urinröret, stod det?? Ok, tänkte jag, då har jag ätit penicillin i onödan, men det tog ju bort värken!?

Jag slutade med penicillinet i torsdags, och när jag vaknade igår morse, så har jag samma smärta i ryggen igen!? Kan det vara njurbäckeninflammation, och är det NÅGON här som har erfarenhet av det??

Jag ska ringa doktorn i morgon, men det kan vara intressant att höra era åsikter!

• Svar på tråden Har någon av er haft njurbäckeninflammation!?
  • nemifreak

Hej!
    Jag hade också njurbäckeninflammation för ett tag sedan, som var svår att diagnosticera men jag fick penicillin i alla fall så den gick över. "Mitt" penicillin då var Amimox, det är väldigt brett så det tog uppenbarligen vad det nu var. Vad fick du för nåt? Har du fått tillbaka febern?
    Min inflammation syntes bara som en himla massa leukocyter i urinprovet så det kan vara lurigt det där...

• Brunkullan

Nej, jag har inte fått tillbaka febern. Jag kommer inte ihåg vad mitt penicillin hette, men det var inte det du fick.

Bra att få höra, så jag vet hur jag ska stå på mig imorgon! Tack för informationen!!

• Brunkullan

Hade du också ont i ryggen när du sovit??

• Röd-brud

Jag har också haft njurbäckeninflammation men det verkar som om det var på ett lite annat sätt än ditt.

Jag började med att jag fick ont i magen och ryggen på förmiddagen, sen gick allting väldigt fort. Jag fick mer och mer ont under dagen och kunde till sist inte röra mig. Dagen efter hade jag 40 graders feber, dock hade den mesta smärtan försvunnit då. Jag hade hög feber ett par dagar innan jag gick till doktorn, som då ganska lätt mha urinprov kunde konstatera vad det var.
    Efter ett par dagar med penicilin så gick febern ner ohc smärtan försvann hellt.

Lycka til hos doktorn, och stå på dig, hoppas att det löser sig så du slipper gå runt med den smärtan, för det är inget trevligt.

• Stjärna

Jag missade att jag hade urinvägsinfektion, den måste ha varat i ca 1 vecka, när en eftermiddag fick ont i njurtrakten. På kvällen åkte vi akut, men läkaren skrev ut något mot urinvägsinfektion. Ett dygn senare var i åter på akuten. Då kunde jag knappt gå. Fick en annan läkare som förklarade att det var tur att vi åkt in, för jag skulle troligtvis inte ha överlevt natten/följande dag annars. Fick direkt medicin och blev sjukskriven. Fick inte lämna huset på två veckor och fick sedan färdtjänst(!) till gymnasiet i en månad efter detta.

Minns att jag hade feber, ont och var allmänt slapp och likgiltig.

Svar på tråden Har någon av er haft njurbäckeninflammation!?