• karolina78

nyfiken...någon med "stor" budget till sitt bröllop?

hej!
    jag vet inte riktigt vad gränsen går för hur stor budgeten skall vara för att räknas som stor men är det någon som känner sig träffad?
    vi har en budget på 150 000 exkl bröllopsresa och brudklänning... är det såå mycket?
    min svägerska gifte sig i sommras och hennes bröllop gick på ca 370 000....

• Svar på tråden nyfiken...någon med "stor" budget till sitt bröllop?
  • Mi@

Är ingen moderator, men tänkte bara påminna om att denna sida är väl ingen sida för debatter? Visst kan vi respektera varandras olika budgetar oavsett orsak och besvara ts istället?

• EL1

Mi@ - förstår att du avser mitt inlägg men jag är så för-at less på männsikor som MÅSTE framföra sin åsikt i ett helt icke-relevant sammanhang! Har hängt här ett tag och märkt att så snart man talar om exklusiva bröllop så kommer det någon liten glädjespridare och fördömer det... varför??!! Precis som 370 tkr företrädare skulle tracka folk på 10 tkr trådar! Om det händer tycker jag det är minst lika förkastligt som Vallis "tillrättavisning"

Jag, liksom du, efterfrågar moderatorer. Jag efterfrågar dem för att människor ska hålla sig till det ursprungliga ämnet (vilket jag i detta svar - ej heller gör *ler*). Eller anser du att glädjespridaren valli svarade på ts fråga? det är inte min uppfattning iaf!

• Mi@

Menade inte dig EL 1, är bara trött på stämningen överlag och att debattfria trådar som alla ska vara utom just de under debattrubriken, alltid tenderar att spåra ur... Vi är nog av precis samma åsikt

Nu återvänder vi till tråden innan vi har sabbat den med denna OT diskussion!

• EL1

Väl det... jag har under den tid jag hängt här inne blivit mer och mer irriterad för varje gång så ikväll orkade jag inte tiga längre!

Håller med, åter till tråden om nice, dyra bröllop... Jag vill veta mer om allt som man upplever nödvändigt att spendera pengar på!! Gärna udda grejer som ingen annan skulle ens tänka på...

Var på bröllop i USA 2001 och de hade köpt en egen matta till kyrkan, ingen enkel grej utan en exklusiv, vacker sak. Den kanske kom till nytta igen för de donerade den dit efter vigseln... Sånt kan man också lägga pengar på, så det är dags att mata spargrisen...

• Valli

Tjaa, jag tycker det är lite kränkande att prata om att det bara är att "prioritera". Det står i forumsreglerna att man ska va försiktig med hur man pratar om pengar i de här sammanhangen.

Vem bryr sig om min uppfattning? Tjaa, TS frågade om 370 000 var dyrt. Jag antar att min åsikt är lika mycket värd som alla andras.

• Valli

Men okej, okej, jag är inte ute efter att debattera - absolut inte!! Jag ville bara ge ett annat perspektiv. Ledsen om ni tar illa upp.

• Gerda

Jo fast jag uppfattar denna tråd som en diskussion av bröllopsbudget, gällande samma saker som budgetbröllopstrådarna där folk har mindre budget.

Är så trött på folk som tar illa upp av att andra kostar på sina bröllop. Nu tillhör jag buidgettruppen - max 40000 har vi satt. Men jag tycker det är jätte kul att trådar som denna finss, att få läsa om extravaganta bröllop.

På de amerikanska bröllop jag har varit på har de kostat minst 150 000 och då har den budgeten varit ett litet bröllop.

Majoriteten kanske lägger sin budget på 50-70 000 och många av bröllopen här är så lika varandra. Jätte kul å få läsa om vad folk spenderar mer pengar på med större budget. Ibland blir det dyrare enbart för att de har många gäster, ibland för att de låter blommorna kosta massor! Allt bara kul!

• Lippi

EL1:

Vilket humör du har och till lika är du otroligt oförskämd mot Valli.

Det är bara en persons inlägg som jag tyckt var onödiga och stötande i denna tråd och det är dina.

Vad har du för rätt att klaga på Vallis åsikter om hon inte ens får ifrågasätta dina?

• Beachy

Det är ju så himla svårt att säga vad som är "normalt" för ett bröllop. Allt baseras ju på inkomst och förmögenhet. Vad som är normalt för en kan vara jättemycket eller jättelitet för en annan.

Vi har inte någon budget utan allt får kosta vad det kostar, bara vi får som vi vill.
    Vi gifter oss utomlands med släkt och vänner och själva bröllopet är inte speciellt dyrt. Däremot kostar våra resor, uppehälle, aktiviteter och andra kringarrangemang en hel del. Min klänning är inte heller ngn jättedyr historia (ca 7500kr), men vi har lagt ca 70 000-80 000 kr på ringar.

Totalt går väl vårt bröllop på ca 250.000 kr inklusive ALLT.

• fashiongirl

Håller med som någon skrev att det beror helt på hur länge man vill spara pengar.

5000 i månaden blir 60 000 på ett år, 120000 på 2 år osv.

Svar på tråden nyfiken...någon med "stor" budget till sitt bröllop?