• as06

Betalar ni tärnornas klänningar?

Hej alla!
    Hur är det egentligen, hör det till att man betalar för tärnornas klänningar? Jag vill ge mina tärnor fria händer att välja något de känner sig bekväma i, så länge färgen eller stilen inte helt skär sig med hur jag och brudgummen ser ut. Hör det ändå till att brudparet betalar? Och ska man i så fall betala för bestmans kläder också?

Tacksam för era kommentarer!

• Svar på tråden Betalar ni tärnornas klänningar?
  • as06

Tack Ofelily, det låter som en bra idé! Sedan är det ju upp till dem själva hur mycket de vill lägga till.

• as06

Ja, att sy upp tärnklänningar är ju också en idé. Jag vet att en av mina tärnor har bra kontakt med en sömmerska, hon fick nämligen sin egen brudklänning uppsydd förra året. Jag ska höra efter med tärnorna vad de helst vill...

• as06

Oj, vad många inlägg sen jag var inne på BT sist. Tack allihop för era synpunkter! Jag förstår nu att det "hör till" att man ska betala tärnornas klänningar, eller åtminstone ge ett hyfsat bidrag, så det tänker vi också göra.

Min brorson (tillika gudson) ska vara näbb, och där är det ganska självklart att mina föräldrar alltså hans farmor och farfar betalar kläderna. Min m2b's bror ska vara bestman, kanske får han betala sin kostym själv... Till mina två bästa vänner som ska vara tärnor ger vi bidrag, kanske 1.500 kr var enligt Ofelilys förslag.

Svar på tråden Betalar ni tärnornas klänningar?