Hjälp...viktminsknings platå!!!
Hej, jag har nu hållit på med cambridgekuren i 4 veckor, dom första 2 veckorna rasade jag i vikt ca 14 kg. Jag står nu helt still i vikt sedan 1 och en halv vecka sedan och känner att snart ger jag upp. Varför händer inget? Jag ska dock tillägga att jag inte går på helt ren kur, äter lite skinka, ägg, räkor, kyckling, bara proteiner alltså. Har helt slutat med socker och fett...har mycket övervikt så jag tycker jag borde gå ner ändå, försöker inte stirra mej blind på vågen men 2 veckor vad är det här!!?? Är det nån fler som upplevt samma sak och har tips o råd att ge, borde jag kanske ge mig på helt ren kur eller?!! Min konsulent säger att jag ska mäta mej med måttband istället för vågen, måttbandet visar att man gå ner fast inte vågen gör det :( ja, just nu är det verkligen jobbigt och jag önskar att denna platå ska upphöra och vikten rasa igen men hur länge kan en platå" pågå egentligen? Ska tillägga att jag är ute o går ca 1 timme nästan varje dag oxå..försöker verkligen kämpa..Kram