Jag har varit med en gång förut och då gick det inte alls bra. Tyckte det var jobbigt att lägga in allt i datorn och saknade helt motivation. Jag tror att VK är ett jättebra verktyg om man har koll på näringslära och inte ska gå ner så mycket i vikt.
Nu har jag i alla fall gått med igen och den här gången är jag grymt motiverad. Har bara varit med drygt en vecka, men den veckna gick väldigt bra. Jag är rekommenderad att äta 1300kcal per dag, vilket är den lägsta nivå de sätter. Då rör jag inte på mig alls. (max 5-10 min promenad någon dag) Är stillasittande på dagarna. Så fort jag rör på mig lägger jag in det och får då äta mer.
Jag tycker VK är ett bättre alternativ än VV, eftersom man räknar kalorier på VK och det är lättare att räkna i verkligheten, dessutom är VV så inriktade på fett som något negativt då de några av de fettrika produkterna stjäl så mycket points, trots att de är nyttiga. VK är dessutom billigare, då kan man lägga pengarna på ett träningskort istället.
Däremot tror jag att om man har en kraftig övervikt och osunt förhållande till mat behöver man andra metoder.