• Olivianna

Är du med i aftonbladets viktklubb?

Hej
    Jag funderar på att gå med i viktklubben men undrar om det är onödigt?
    Kan man inte klara det på egen hand eller hjälper viktklubben viktnedgången avsevärt?

Är du med i aftonbladets viktklubb?
    Vad tycker du?
    Hur är upplägget?
    Hur mycket har du gått ner och på vilken tid?
    Vad är ditt mål att gå ner?

Tack på förhand/O

• Svar på tråden Är du med i aftonbladets viktklubb?
  • Ellte

Jag har varit med och jag tror att den är jättebra om man inte har råd/möjlighet att gå på någon viktminskningskurs "på riktigt". DOCK vart jag riktigt irriterad (och hoppas att de har ändrat nu) på att man inte kunde ställa in att man ville gå ner MÅNGA kilon...och på lång tid samt att den hävdade att jag skulle äta 1200kcal/dag vilket enligt alla råd är på tok för lite... Man måste nog vara lite uppmärksam och inte bara följa de råd man får utan ifrågasätta emellanåt.

Men som sagt, det är ett bra alternativ för den som inte kan gå en "IRLkurs" :) Jag tror även att GIViktkoll på Expressen är ett bra alternativ! :)

• Ayla30

jag har varit med i vk och tycker att den var klart värt pengarna. Man får jättebra kontroll över vad man får i sig varje dag.

När jag var med gick jag ner 20 kilo på 9 månader och ytterligare 5 kilo efter ett par månader. Jag har hållt vikten något sånär, har väl gått upp och ner några kilon efter det och det var ändå två år sen.

• filiokus

Har precis gått med och för mig funkar det ViktKlubben som verktyg kanonbra.
    Jag skriver nitiskt in ALLT jag stoppar i mig, och har på så sätt upptäckt många vardagsfällor när det gäller energiintag.

Jag har varit med i snart sex veckor och har hittills blivit av med ca 4 överskottskilon. Jag skyndar långsamt, målet är en minskning på omkring 11-12 kg och jag räknar med att nå dit någon gång i vår.

• Olivianna

Hej alla som svarat.
    Vad kul att det verkar fungera så bra.. man kanske borde gå med ändå trots allt.

Vet ni om man kan ha tillgång till profil när ens medlemskap går ut (om man väljer att inte förlänga). Tänker på att man nog gärna vill kunna ha kvar allt man skrivit och hur viktnedgången gick beroende på vilka faktorer.. även i framtiden.

/O

• Ayla30

nej, du har inte tillgång till din profil när medlemskapet har gått ut.

• Mamita

Men... om man går med igen så finns det gamla kvar

• MinaT

Hej.
    Hur går det för er som håller på med Viktklubb? Jag har varit med tidigare för att försöka bli av med "de sista". Har gått ner, men går sen upp igen. Är sugen på att börja om med VK efter nyår och försöka få bort mina sista sega kilon.

• Celeste

Jag funderar på att gå med.
    Har varit inne och tittat på demon av sidan och tycker att det verkar jättebra för mig.
    Jag ska börja mitt "nya liv" på måndag och det lutar åt att jag tar hjälp av vk. Det är ju inte så stora pengar och fördelen är att man kan gå in när man vill och inga bestämda tider som tex möten på viktväktarna.
    Jag tar nog 3 månaders medelmskap för att testa först.
    Lycka till allihopa!
    //C

• Bebbsen05

Jag ska nog oxå försöka! Får se hur det går!

• Bebbsen05

Vad lång tid har man på sig att betala fakturan som kommer om man betalar på det sättet?

• Anakin80

Hej,
    har provat Viktklubb och det fungerade inte alls. Jag tröttnade på att sitta och skriva in allt varje dag eftersom det inte hände något med vikten (var med i två månader sen lade jag ner). Jag har istället kört med viktväktarna och det går betydligt bättre.

• Tiramisu

Jag var lite skeptisk till VK från början då jag har varit helt inne i ViktVäktarna. Men för mig funkar VK mycket bättre (och är mycket billigare dessutom!) då man lär sig att tänka i kalorier istället för points.
    Är med i VK för andra gången nu och tycker att det fungerar jättebra! När jag går upp i vikt handlar det om att jag äter för lite mat (och för mycket godis...) och det kan jag hålla koll med på VK. Min sambo är helt imponerad av att jag går ner i vikt nu, fast vi har ätit på McD och att jag unnar mig godis på helgerna.

Lycka till alla!

• inte min tur än (fast nu är det min tur

har provat vk på aftonbladet, gick bra i början och man får mer koll på hur mkt maten man stoppar i sig innehåller. Men jag tror nästan att datorn la mig på för lågt kaloriintag...så kroppen trodde nog att jag svalt!

• emmaa

Förra våren gick jag med. Var såå trött på mina "extra" kilo som aldrig försvann! Jag vägde 62 kg och ville ner till 55 kg. (Att jag skrev in 55 var mer på skoj, trodde ALDRIG att jag skulle nå dit) Men efter ett litet tag när man lärt sig hur allt funkade på sidan så rasade mina kilo. Gick ner 1 kg i veckan. Är så glad att jag gick med, var ganska skeptisk i början. Har aldrig bantat innan.
    Dessutom har de massa bra och lätta recept, skrev ut mina favoriter och lagar dem fortfarande.

Att folk tycker att de "svälter" på sina kcal beror kanske på vad man väljer att äta?! Nyttig mat är lite kcal och håller en mätt länge. Men väljer du tårta så har du inte många kcal kvar den dagen, klart man blir hungrig.

• Celeste

Nu har jag gått med!
    Är inne på tredje dagen. Tycker det funkar bra och är lite kul att skriva in vad man äter. Sen gillar jag idén att jag kan äta vad jag vill inom ramarna för mitt dagliga intag förstårs. Jag behöver inte välja bort något utan bara planera dagarna bättre.
    Sen är det bra att se vad saker egentligen innehåller. När man sedan nått sin målvikt så han man ett hum om hur mycket man kan äta för att behålla vikten.
    Vi får se vad vägningen på måndag säger.

• Lilla spöket Laban

Jag har varit med en gång förut och då gick det inte alls bra. Tyckte det var jobbigt att lägga in allt i datorn och saknade helt motivation. Jag tror att VK är ett jättebra verktyg om man har koll på näringslära och inte ska gå ner så mycket i vikt.

Nu har jag i alla fall gått med igen och den här gången är jag grymt motiverad. Har bara varit med drygt en vecka, men den veckna gick väldigt bra. Jag är rekommenderad att äta 1300kcal per dag, vilket är den lägsta nivå de sätter. Då rör jag inte på mig alls. (max 5-10 min promenad någon dag) Är stillasittande på dagarna. Så fort jag rör på mig lägger jag in det och får då äta mer.

Jag tycker VK är ett bättre alternativ än VV, eftersom man räknar kalorier på VK och det är lättare att räkna i verkligheten, dessutom är VV så inriktade på fett som något negativt då de några av de fettrika produkterna stjäl så mycket points, trots att de är nyttiga. VK är dessutom billigare, då kan man lägga pengarna på ett träningskort istället.

Däremot tror jag att om man har en kraftig övervikt och osunt förhållande till mat behöver man andra metoder.

• 17/6 -06

hej!
    här är en till som är med i aftonbladets viktklubb!

jag har tidigare prövat allt; från VV till soppor inte äta alls etc.

nu har jag gått ner sen i mitten av november 6 kg o ska ta bort 5 till.
    Jag tycker viktklubben är jättebra, man lär sig verkligen ett nytt sätt att äta och tänka på mat och träning!

Fast det gäller ju förståss att man har en stor portion vilja, envishet och klara mål uppsatta.

Lycka till med vikten allihop!

Svar på tråden Är du med i aftonbladets viktklubb?