• martins pingla

Gift & lyckligast i världen med bilder från den magiska dagen (långt)

20/8 2005 var den lyckligaste dagen i mitt & min mans liv.
    Efter en ngt regnig sommar var vi lite oroliga för vädret eftersom vi skulle ha utomhusvigsel.

Jag vaknade kl 6.30 med ett tjut när jag tittade ut genom fönstret. Klarblå himmel, inte en vindpust & 28 grader!!!
    Jag var sååå lycklig & dagen hade inte ens börjat ännu.

Jag & mina två tärnor åt en god frukost och kunde verkligen ta det lugnt. Vi skulle inte vara hos frissan förrän kl 10.
    Vi fixade den ena tärnans hår hemma och satte i papiljotter i den andra tärnans hår.
    Sedan bar det av till frisören. Pappa körde oss dit och hela bilen var full med bröllopsprylar och kläder som vi skulle ha på oss. Vi hade såklart med oss skumpa o det dämpade ju inte direkt stämningen. Jag började med mitt hår med en gång & tärnorna blev sminkade samtidigt av sminkösen. Fotografen kom efter en lite stund och började ta lite bilder, men hur snygg är man egentligen när man sitter där med tuperat hår, osminkad osv....men men det är kul att ha de bilderna i alla fall. Tiden gick verkligen snabbt och på slutet fick vi verkligen stressa. Vi hann i alla fall få i oss en god pastasallad så inte skumpan verkade FÖR mycket.
    Vi blev såklart lite sena, men väldigt väldigt väldigt snygga.
    Det var en bit att åka till vår fotograferingsplats, där vi även skulle ha vigseln i trädgården och festen i lokalen jämte. (Tofta bränneri utanför Kungälv). Konstigt nog kände jag mig inte alls nervös. Jag förstod nog snarare inte att den stora dagen verkligen var här!
    När jag fick se min blivande man kände jag att jag var den lyckligaste på jorden. Såååå snygg han va! Och han tyckte jag var fin oxå och hade knappt ord för det. Vi stod och kramades och pussades, men sen var det dags för fotografering. Vi hade jättekul! Vår fotograf (Wiwi Aronsson) lockade verkligen fram det bästa ur oss och vilka bilder det blev(!!). Vi skulle åka iväg ut mot havet o fota oxå, för vi ville ju inte var på plats när gästerna kom. Vi hade hyrt en buss till allihop för ingen visste om vart de skulle. Det var en total överraskning och alla har sagt såhär i efterhand att det var en jättekul grej att göra på det viset.
    Sen när all fotografering var klar, så hade vi kontakt med värden som såg till att allt flöt på vid vigselplatsen och hörde av sig när allt var grönt.
    DÅ blev jag nervös! När vi såg alla sitta där i trädgården och vänta på oss. Allt gick bra under vigseln och min mans syster och hennes sambo spelade och sjung. Jag ryser när jag tänker på det. Det var så vackert!
    När vi skulle "gå ut" gick det ett sus genom "publiken". Vi hade valt my first, my last, my everything med Barry White som utgångsmusik och det var klockrent.
    Sedan var det dags för gratulationer och brudskål med mina hemgjorda praliner i trädgården. Festen efteråt var helt fantastisk! Maten var en gastronomisk upplevelse och alla tal och telegram helt underbara.
    Bröllopsnatten ska vi inte ens tala om! För alla ogifta/blivande som läser detta kan jag säga att det är en myt att man är för trött på bröllopsnatten!
    Två dagar efter bröllopet åkte vi på en superhärlig/romantisk bröllopsresa till Singapore och östra Malaysia i 4 veckor! Vi svävar fortfarande på små rosa moln och har lite svårt att fatta att det är över.

Jag rekommenderar varmt att ha en fotograf som förevigar er livs underbaraste dag!

kram från en fru som upplevde en magisk dag...

Lite bilder finns att kika på här:
    groups.msn.com/JossanMartin/brllopsbilder.msnw

• Svar på tråden Gift & lyckligast i världen med bilder från den magiska dagen (långt)
  • anna_80

Grattis! Jättefina bilder!

• Liiza

GRATTIS måste säga att du ser ut som världens lyckligaste på fotona de var jättefina

• martins pingla

Liiza
    Ja, det var jag verkligen oxå

• Sarita 2006

ÅÅH vilka underbara bilder! Den första på dig vid vattenbrynet är verkligen så befriande o härlig, kunde inte låta bli att le själv!
    Ni ser verkligen otroligt lyckliga o fina ut! Grattis till er båda!

PS. Kul med Barry White som utgångs"marsch"!

• Ofelily

Helt underbara bilder!!!

Älskar din bukett! Och din klänning och tiara var också jättevackra!

Hade ni borgerlig vigsel? Vad hade ni för "program" i så fall? Om du har ork & lust att dela med dig vill säga. Och hur gjorde ni när ni "gick ut"? Hade ni någon ris- eller roskastning? Hahaha, vilken lustig mening det blev... Har jag inte tänkt på förut...

Stort grattis och lycka till i ert äktenskap!!

• elgskog

Grattis!

Vad vacker du var!
    Ni strålade ihop, blev lycklig av att se er!

Kram

• martins pingla

Tack så mycket allihop! Det värmer verkligen!

Ofelily
    Vi hade faktiskt " vanlig" vigsel med präst o allt. Det var nämligen meningen att vi skulle vara i kyrkan från början, men ca 1½ månad innan bröllopet fick vi reda på att vår första festlokal blivit dubbelbokad och det omkullkastade alla våra planer. Därför chansade vi o jisses va bra det blev.
    När vi gick ut gjorde vi som man gör i kyrkan. Vi vände oss om till gästerna o utgångsmusiken sattes på och vi traskade iväg till en skuggig plats vi hade sett ut innan (det var ju sååå varmt). Väl på plats blåste gästerna lite såpbubblor på oss (vi fick inte kasta ris i trädgården) och bubblorna dök upp på kvällen sen oxå och det var verkligen uppskattat av gästerna. Hade beställt på brollopsbubblor.se, de små bröllopstårtorna.

Funderar på att skapa ett utrymme till på msn, så vi kan lägga ut resten av bilderna.

• tossemaja

Jättefina bilder! Vi gifte oss oxå den 20/8 o jag ska aldrig mer gnälla på vädret :)
    Verkar som vi valde den finaste dagen på hela sommaren.
    Lycka till som gift!

• Skrutthumlan

Jättefina bröllopsbilder och trycksaker!

Lycka till i fortsättningen.

/Skrutt

• martins pingla

tossemaja
    Ja, vilken dag & vilket väder. Kan knappt fatta det fortfarande att vi hade sån tur!
    Lycka till i framtiden!!

Svar på tråden Gift & lyckligast i världen med bilder från den magiska dagen (långt)