• Dröm

Någon som gift sig för ca 20.000??

Är det någon som gift sig för ca 20.000 exkl. resan??
    Vad gick det mest pengar på?

Vi har en ganska tajt budget..ska försöka komma undan på 20.000, men vill ju gärna resa någonstans också en vecka efteråt!
    Har ni några tips!

Jag vill ha fotograf, smink o håruppsättning, så det får inte räknas bort!
    Klänningen syr min syster och jag har jittat fotograf för 1100, så det är inte fy skam för 8 kort i ett album.

• Svar på tråden Någon som gift sig för ca 20.000??
  • weddingphoto

vi ligger på en budget på ca 26.000 kr och då är gästerna ca 100personer. I priset finns allt utom bröllopsresa.

• jocelyn

Törs man fråga hur ni gjorde då? Spalta gärna upp i kategorier (om du orkar förstås). Känner att jag fått massor med bra tips från er BT-användare :)

• weddingphoto

mat: kallskuret kött eller kyckling med ris och sås, hemmagjort bröd och sallad.
    tunnbrödsnittar till förrätt, bara tårtan till efterrätt. 8800:- för lokal och mat. Vet inte om jag kan komma undan så billigt men det är budgeten.

inbjudningskort: gör allt själv på datorn även program och meny
    ringar: kostar ca 8000:- för både min och hans ring på Hellkes.
    Skor: avvaktar skor som brukar dyka upp till studenten max 300:-
    kläder: syrran bjuder mig på bröllopsklänning (säljer sådana i usa) frack lånas av brudgummens far.
    blommor: köper rosor och syrran binder bukett och coursage.
    dekor: vita ballonger, värmeljus i 2:- ljusstakar från ikea. blommor från trädgården.
    transport: gratis (tjänster och gentjänster) kolla med polare
    lokal: 2500:-
    vin från tyskland
    smycken: finns från tidigare dop
    band: nej vi kör en dator med låtar samt syrrans vännina med karl sjunger och spelar gitarr/piano
    underkläder: 800:- är budgeten på så jag bör kunna få tag på korsett, trosor och strumpor för detta om inte annat så på ebay.
    dukar/servetter: 400:- ev på ullared på väg hem från tysklan när vi köpt vin o öl.
    tärnans klänning betalas av tärnan.
    så där ungefär...

• kollo

Imponerande att kunna få ihop det så billigt

• weddingphoto

jag är inte där ännu, det kan ju bli dyrare än man trott,,,

Svar på tråden Någon som gift sig för ca 20.000??