• gurans

Billigaste bröllopet du hört talas om?

Min sambos systers bröllop. De gick med vinst. Ja jag vet hur det låter! *s* Detta var före jag hade träffat min prins så jag har bara hört det berättas o sett lite på film.
    Men hans syster o hennes man gifte sig efter bara tre månader, de hade det inte ekonomiskt bra ställt så de satte upp ett anslag i den kyrkan de var med i att alla som ville var välkomna på deras bröllop och de fick ha med sig nåt till knytkalaset efteråt. Det kom drygt hundra, både vänner o familjemedlemmar. Alla hade de med sig nåt som kunde dukas fram. Det blev massor med god mat över! Många hade även med sig presenter och pengar- så som sagt kalaset gick i vinst... Klänning och övriga material hade de hyrt eller lånat för billig penning. JA jag vet det låter hemskt men jag kan inte mer än skratta åt det! De skrattar iofs själva över det nu en massa med år efteråt. Så tjejer o killar, vill man så går det. Sen att de råkade få i present en bröllopsnatt på hotell där rummet låg precis över ett discotek och att det var lucia samt fredag den 13:e just den dagen är ju en annan historia...;)

Svar på tråden Billigaste bröllopet du hört talas om?