• Rugbytjej

Flytningar - mycket!!

Hej!

Jag har alltid haft ganska mycket flytningar, men jag upplever att sedan jag satte in kopparspiralen (för drygt en månad sedan) så har flytningarna blivit ännu rikligare! Mycket rikligare... trosorna är riktigt blöta varje dag, helt nersolkade, och ibland t o m känner jag hur det rinner ut (som när man har mens). Någon som känner igen sig??

• Svar på tråden Flytningar - mycket!!
  • pickolina

Jappz, jag känner igen det där...tyvärr.... För mig blir det bättre när jag använder Ellen-tamponger vid mens, för att återställa baktariefloran i underlivet och att använda trosskydd så lite som möjligt... Men det är hemskt, jag vet... Hade inte alls lika mycket problem när jag åt mini-piller men nu när jag återgått till p-piller så är det värre igen. Ibland är det bättre, ibland sämre men man tänker på det konstant och känner sig aldrig riktigt fräsch, vill gå på toa hela tiden osv.... Inge kul!

• Maggie s

hej...
    jo jag vet oxå hur det e, la in spirak för ca. 3 veckor sen..
    o det rinner hela tiden, precis så som ni beskriver!!

ibland e de röda oxså, vilket leder till att min blivande fästman inte vill ha sex..:(

kan man göra nått åt det tror ni??

Pickolina:
    vilket land kommer du från, eftersom ditt namn är väldigt ironiskt i mitt språk(bosniska)

• pickolina

Maggie s

Tror inte man kan göra något åt det... Hmmm... Det är ju, vad jag vet, en vanlig biverkning vid p-pillerätande eller när man har spiral.
    Man kan kanske testa vaginatorer, eller vad de heter, som återställer bakteriefloran i underlivet. Annars vet jag inget.... :(

Jag är från Sverige. Hmm, nyfiken, vad betyder det då?????? :)

• Maggie s

okej...

pickolina..
    nja vet inte rikiogt hur man kan översätta det men strunt samma...det betyder inget spec..

• Trancequeen

I do!

Men det är inte farligt på något sätt så länge det inte gör ont. Däremot tycker jaga tt det är jobbigt, det är ju som svårt at få bort i tvätten *hehe*

• LindyLou

Jag har också alltid haft rikliga flytningar och det är verkligen jobbigt när det känns som att man går runt i fuktiga underkläder. Oroar mig också för att det syns i mina svarta underkläder när de åker av... ;) Det blev inte bättre direkt av att sätta in p-ring heller.

Skönt bara att höra att man inte är den enda i hela världen :)

• Bonita

Hej! Jag kan inte låta bli att komentera Maggie S komentar ang Pickolina...
    Maggie S vill nog inte "såra" men vi är ju i Sverige och här här det igentligen ingen betydelse! Mitt modersmål är serbiska vilket är nästan identiskt med bosniska och på serbiska betyder "picka" eller "picko"(uttryck när folk svär) detsamma som det svenska namnet på det kvinnliga könsorganet. Så nu vet du det!

• pickolina

*skratt*

Oki, då vet jag.. Ja det var ju lite komiskt.

För övrigt måste jag säga att jag nyligen bytte p-piller och har inte en tillstymmelse till flytningar sedan dess. Så, prova att byta preventivmedel. Allt jag testat tidigare har gett flytningar, mer eller mindre, förutom nu med yasmin. Så det finns hopp.. ;)

• Rugbytjej

Jag vägrar att "gå på" hormoner. Har alltid haft flytnngar naturligt och nu mer sedan jag satte in kopparspiralen, och hur otrevligt det än är så är det så min kropp fungerar. Tänker inte äta hormoner (p-piller) för att slippa flytningar. Inget negativt mot dig Pickolina! Alla får göra som de själva vill.

• pickolina

Oki, jag förstår, som sagt -alla gör sina egna val. :) För mig var det helt underbart att bli av med dem. Har flytningar naturligt och ännu mer med preventivmedel, tills nu och jag är supernöjd. Att jag inte behöver ha mens varje månad pga pillerna är ytterligare en sak jag älskar... Så för mig är det SUPER! Men, som sagt, alla gör sina val. Inget fel med det! :)

Svar på tråden Flytningar - mycket!!