• Åsa.Hjärta.Antti

Hur säkert är Paypal?

Undrar hur säkert det är att betala via Paypal?
    Någon med erfarenhet som kan säga att det är absolut 100% säkert?
    Har nämligen sett en jättefin tärnklänning på e-bay som jag skulle vilja köpa, å undrar därför om det är säkert att betala via Paypal.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur säkert är Paypal?
  • Åsa.Hjärta.Antti

Finns det ingen som har betalat via Paypal??

• Kookie

Det är absolut säkert. Skulle det vara så att säljaren inte levererar varan så har du dessutom en sorts försäkring genom Paypal så att de betalar tillbaka pengarna.
    Så du behöver inte oroa dig för det!
    Paypal är att lita på, var mer vaksam över vilken säljare du väljer - det är där den stora risken ligger.

• camilla80

jag handlar ofta via paypal.
    Du behöver inte vara orolig.

;)

• Åsa.Hjärta.Antti

Ok, vad bra...
    Man vet ju aldrig, vill bara vara på den säkra sidan.

• bamsebrum

Samma här. Det är lugnt. Shop away!

• 29 okt  2005(fd majbrud2006)

Jag brukar använda PayPal när jag shoppar på nätet och det har gått jättebra hittills. I går kväll fick jag ett mail där det stod att 356 dollar dragits från mitt paypalkonto för en vara som de påstod att jag köpt. Om jag ansåg att det var en "unauthorized" dragning från kontot så skulle jag klicka på en länk och bestrida det. Klickade på den och jag kom till en loginsida där jag skulle logga in på mitt PayPal konto...blev lite misstänksam...mailet såg ut exakt som ett mail från PayPal men något kändes lite skumt. Jag loggade inte in utan jag vidarebefodrade mailet till PayPals kundservice och mycket riktigt, det var ett falskt mail där de ville ha reda på mitt login till mitt konto. Så beware för falska mail där de vill åt dina personliga login och lösenord!

Svar på tråden Hur säkert är Paypal?