• Strulan

Missundsamhet!

Jag förstår inte vad det är med folk här inne ibland???
    Så fort det är någon som har köpt en dyr klänning, ring eller har en stor budget och vill dikutera det med likasinnade så börjar det sticka i ögonen på folk och klia i fingrarna så att dom bara måste skriva och meddela att man måste tänka på dom andra som inte kan slänga 100000 på sitt bröllop...
    Varför då?

Det är så typisk svenskt att det är fult med pengar och råkar man ha pengar så får man absolut inte visa eller prata om det.

Varför kan vi inte bara gläjas åt andras lycka, eller enbart hålla kä*ten om man inte kan det.

Om en trådstartare frågar efter andra med stor budget så är ju den inte intreserad att höra på alla som inte har det och tycker det är dumt att slänga så mycke pengar.

Det vore mycket trevligare om dom som tycker att man inte ska "slänga" pengar diskuterar det i egna trådar i stället för att sänka stämningen för oss som gillar lyx och onödigheter.

Kram på på er alla och jag tar gärna emot kritik

• Svar på tråden Missundsamhet!
  • Jema

Jag är inte det minsta missunsamm eller avundsjuk på folk som lägger mellan 150.000 - 200.000 kr på sitt bröllop.
    Om dom känner att dom måste göra det för att få det precis som dom vill, så fine för mig.

Själv kommer vårt bröllop att kosta ca 35.000 kr och vi får det precis som vi vill och har inte behövt snåla med något.

Bara för att vissa tycker att det är hutlöst mycket pengar (150.000 - 200.000 kr) att lägga på ett bröllop, så innebär det inte att man är missunsamm eller avundsjuk.
    Det är ju inte den slutgiltiga summan på ett bröllop som gör det speciellt, fint eller bättre.
    Utan det är upplägget, stämningen och brudparet i sig.

Jema

• karolina78

jag tycker ändå att man skall respektera personens fråga och försöka att svara på den om man vill, oavsätt vad man har för värderingar kring det om det inte är just det som efterfrågas!!

• *picoliiina*

karolina78

ja det tycker jag med! men kanske borde "passa" sig för att använda vissa uttryck som halvdanna om man inte vill ha reaktioner. bara det.

• 98 grader

Karolina78, nej, jag har ingen bild, vet inte hur man skulle kunna lagga upp en heller? Min ring ar tva karat och sa har den dessutom 8 diamanter runt den stora, 4 pa varje sida, pa en karat. Svart att forklara... Och ja, det var ganska svart att hitta en vigselring, men det gick det med. Vad har du for sten?

Fast som nagon skrev sa kan stora ringar vara opraktiska sa jag har dessutom tva eternity-ringar pa tva karat ocksa. En i gult guld med bara diamanter och en i vitt guld med diamanter och saffirer. Dom ar helt klart mer bekvama an den stora. Sa om du inte kan ha fler ringar sa skulle jag tanka lite pa det om jag var du.

Birgittabruden, jag behover inte sakna nagot for att jag har en dyr ring. Jag har tre stycken hus i varlden oavsett min ring.

Som nagon sa langre fram att om man har dyra ringar sa har man ocksa mera pengar att lagga pa allt. Det ena tar inte ifran det andra liksom.

• Birgittabruden

98 bara att gratulera till att du har råd.
    Själv får jag prioritera och spara för att har råd med bröllop och annat, men jag är glad ändå!

• 98 grader

Bra att du ar nojd Birgittabruden, det ar huvudsaken! Och i slutandan sa ar det val anda KARLEKEN som avgor hur bra ett brollop blir?

• sann

Jag tycker att man ska få lägga ner hur mycket man vill på sitt bröllop. Det är väl ändå upp till var och en.

• Birgittabruden

98 grader: Jag håller med! Det viktigaste är ju VEM man gifter sig med, och VARFÖR, inte vad det kostar.

• 98 grader

Se vilket bra exempel vi satter for alla Birgittabruden! Vi kommer overens trots att vi kommer fran "skilda varldar" tydligen! Kul!!

• GithKat

Förstår inte heller missundsamheten mot folk som har god ekonomi. Man gifter sig väl för att man är kär och vill knyta hymens band med varandra...Sen hur mycket man lägger på själva bröllopet är upp till var och en. Hade jag haft mycket pengar hade jag nog oxå satsat på ett lyxigt bröllop. Fam för fler lyxiga bröllop... skapar det många jobb i vårt land =0)

Svar på tråden Missundsamhet!