• ecin

Dödsnervös!

Hejsan,

Varje gång jag går på ett bröllop och hör kyrkklockorna ringa får jag nästan hjärtklappning av nervositet....för brudparets skull. Nu är det snart MIN tur att stå där och vara nervös! Hjälp! Finns det några bra knep för att inte bli allt för katastrofalt nervös??

• Svar på tråden Dödsnervös!
  • The Ring

Hi hi! Finns nog inte så många tips tyvärr...

Själv var jag helt lugn när vi kom till kyrkan och så ända fram tills klockorna började ringa. DÅ började jag gråta och slutade inte förrän vi hade gått ut från kyrkan igen ha ha!

Vilken härlig dag! Ta vara på den! DET är mitt tips!!! :D

• krammia

Andas in, andas ut!

Jag får pirr i hela kroppen och tårarna börjar nästan rinna varje gång jag hör klockor eller kyrkmusik!

• ecin

det är ju just det....vad är det med kyrkklockor egentligen?? ;)

• Here comes the bride!

Det där är mitt stora problem!

Saken är den att om jag blir sådär nervös så övergår det till panikångest!
    Jag blir alldeles yr, kan inte andas och det svartnar för ögonen och tillslut så svimmar jag
    Jag var tärna på min brors bröllop förra året och efter bara några minuter var jag tvungen att gå och sätta mig. Hur pinsamt som helst!
    Men nu har jag fått hjälp
    Jag har fått lugnande tabletter mot panikångesten.
    Det tråkiga är ju att jag inte kan dricka alkohol. Fast läkaren sa att jag kan ta några klunkar champagne vid brudskålen så kan jag ju dricka alkoholfritt vin sen så inte alla tror att jag är gravid!
    Hellre det än att svimma i kyrkan på mitt eget bröllop!

• jocelyn

Jag vet inte hur man skickar privata meddelanden här men jag har erfarenhet av Panikångest så om det går att skicka privat skulle jag kunna dela med mig av tips osv.

• Fru Larsson

Oj, vad jobbigt! Jag var såklart nervös men det var mer en spänd förväntan och glädje, något liknande har jag nog inte känt innan och även jag brukar börja gråta så fort kyrkklockorna ringer. Men jag har absolut ingen tendens till panikångest

Nu är du ju beredd på att det kan bli så, då kanske du inte blir lika överrumplad?

Vi åt en god sallad till lunch och till den drack vi vitt vin blandat med flädersaft. Lite alkohol (betoning på lite) kanske kan få dig att spänna av?

• Valli

Jag tänker i alla fall ladda upp med en god och stark drink innan jag ger mig in på några ceremonier.

Det finns ju lugnande som inte är så farligt att blanda med alkohol, t ex Atarax. Milda, ej beroendeframkallande tabletter. Några glas vin går ju.

• Småland/Skåne Brud

Håller med Valli

Man kanske kan smuggla ner en liten fickplunta i brudbuketten
    Hade varit toppen!

• Here comes the bride!

Jag har fått Sobril.
    Dom är inte så starka så jag får ju dricka lite, läkaren sa att jag kan ta något glas vin till maten också men jag känner att jag inte vill ta några risker!
    Dessutom så har jag oftast roligare utan alkohol för jag blir så känslosam...

Svar på tråden Dödsnervös!