• Bride2006

Bröllop 2006 =) Nya i planering se hit =)

Håller på att planera inför bröllopet.
    Det är roligt men samtigt lite jobbigt med tanke på pengarna och allt man ska få ihop.

vad kostar erat blivande bröllop?

vårat kommer att ligga på mellan 14-20,000
    kr.. rostbiff och potatissallad skall vi ha och mkt eget fika mm.

Berätta gärna och dela med er =)

• Svar på tråden Bröllop 2006 =) Nya i planering se hit =)
  • sherlock

Våra kostnader drog iväg när vi bestämmde oss för att bjuda in nästan hela min fästmans släkt och flera utav våra nära bekanta.

Hade tänkt oss ett litet bröllop med bara närmsta familjen ifrån början men sedan så insåg vi att det var flera släktingar och vänner som vi gärna ville ha med och då drog notan iväg!!!

Eftersom många kommer ifrån Skottland (min blivane är skotte) så kan vi nog inte bjuda på något lättare utan vi hade tänkt oss tre rätters följt av dans och kanske något litet spex (inte så mysket för sånt men kanske är kul för gästerna).

Vi räknar med ca 55.000 kr för hela kalaset, MYCKET pengar för oss men vi räknar med lite hjälp ifrån föräldrar...

• September06

Vi räknar med 50.000, ca 70 gäster, catering, liveband, mycket pengar, men mina föräldrar hjälper till ..
    Gud vad mycket det är att tänka på, och hela tiden.. men Va kul !!

• sherlock

Glömde ju säga hur många gäster vi förväntar oss, räknar med 50-55 vuxna och inga barn.

Det är super kul att planera!

Vi gifter oss i Augusti nästa sommar, det är dock fullt upp redan med planering. Eftersom vi har lite olika traditioner i Sverige och Skottland blir det långa diskutioner... Blandar lite så blir det nog bra

• Camilla 1/7-06

Hej!

Vi blir 65-70 pers och har en budget på ca 70.000:- Som tur är så bidrar mina föräldrar med en stor del!

Vi ska ha vigsel i kyrka och sedan 3 rätters + tårta på ett slott.
    Funderar på egen musik eller dj...

Färgtema är vitt -mörk rött -guld.

Vi ska bjuda så många kompisar som möjligt och sen självklart den "viktigaste" delen av släkten. Jag har tagit belutet att inte bjuda mina kusiner eller fastrar som jag träffar 1 gång vart annat år...

Så nu sparar vi som sjutton! Blir lite svårare nu när alla julklappar ska inhandlas...

Svar på tråden Bröllop 2006 =) Nya i planering se hit =)