• Nilla2005

När grav.test?

Hej...

Jag börjar bli lite orolig... Vi hsde oskyddat s*x 3 dagar i rad dag 12, 13 och 14 efter mensens första dag och nu inkommande söndag borde jag alltså få min mens igen. Vad jag förstått hade vi s*x på de "farligaste" dagarna, dvs då risken är som störst att bli gravid. Måste man faktiskt vänta 1 vecka till innan man gör ett test? När brukar symptomen av en graviditet märkas? Vad är era erfarenheter av när test visar sig vara positiva?

Börjar bli rejält orolig =O/ ...

Kram på er.

• Svar på tråden När grav.test?
  • Flickan_med_hickan

symptomen är väl olika från olika personer men vänta tills du ska ha din mens kommer den inte den dagen så kan duta ett grav test och visar det negativt och du ändå känner dig osäker så kan du ju vänta ett par dagar till och ta ett nytt, för man kanju ha mens även om man är gravid

• juli-06

Tog mitt första test dagen efter att jag förväntade min mens, och då var det negativt (måndagen). Mensen kom inte under veckan och på fredagen tog jag ett nytt test som visade att jag var gravid. Mitt råd är som flickan_med _hickan. Ta ett dagen efter mensen skulle ha kommit, men om den inte kommer så testa igen. Det kan tydligen ta ett par dagar för hormonerna att bli så många att de visar sig på testet.

Svar på tråden När grav.test?