• rottweiler

man snurrar verkligen till det ibland!!!

Ja nu märker jag på mig själv att jag börjar bli lite snurrig.

Har tänkt att skicka ut inbjudningarna till jul, och börja då diskutera med mina föräldrar om hur många vi skulle bjuda(det är dom som betalar det mesta).
    och vi har skrivit ner dom vi vill ska komma och det är ungefär 90 stycken. och då undrar min mor hur mycket porslinet kostar per kuvert, för det ingick inte i lokalhyran. och då säger jag 80:- per kuvert.

Min mor får spader, det var inte vad hon hade trott. och efter diskussioner åker jag hem och funderar över det där, och funderar på vilka jag ska stryka från listan. 90 personer är ju alldeles för många för våran ekonomi. jag grubblar och grubblar,och börjar stryka en del, och berättar även för min sambo att vi måste ta bort några, men sen börja jag tänka lite. 80:- för porslin per person, det låter ju mycket. så jag letar rätt på avtalet och där står det 18:- per kuvert. och det är ju lite skillnad.

Så jag ringer min mor och berättar och hon bara skrattar åt mig. Hon tycker att jag börjar snurra till det redan, hon är lite orolig för hur det ska bli nästa år.haha.

Och om sanningen ska fram så börjar jag oxå bli lite orolig för mig själv.
    Är det någon mer som har snurrat till det med allt som har med erat bröllop att göra? är det sån här man blir? hur ska det då inte bli på dagen D.

• Svar på tråden man snurrar verkligen till det ibland!!!
  • TingelingAnna

Haha, jag läste ÖB´s reklamblad i helgen. De hade utförsäljning på en massa saker som bara kostade 5 kr nu. Bl.a tygstycken 180*100. Herregud tänkte jag, det kan ju faktiskt tänka sig att det finns massa vita som vi kan ha som dukar. Skyndade mej hem till mamma som skulle skjutsa. Hon hade inte sett reklamen men tittade igenom. O vad stod det? Jo, 180*100 millimeter! Inte cm. Får nog sy en lappduk om det ska bli nåt av det. :D

• rottweiler

haha den var rolig.haha.

Va tokigt det kan bli. Det kommer bli roligt att se hur man är nästa år. Jag tror själv att jag kommer vara helt veck, för när jag blir stressad då kan det bli hur tokigt som helst.

• TingelingAnna

Mmm, min syster tycker redan synd om sig själv då hon vet att det är hon som kommer få ta hand om den snurriga och stressade bruden på bröllopsdagen.

Svar på tråden man snurrar verkligen till det ibland!!!