Höga krav...
Hej,
Jag har så svårt att acceptera, och uppskatta mitt liv för vad det är. Vill bara ha mer. Har väldigt höga krav på mig själv, vill lyckas i både arbetslivet som på det privata planet. Resulterar i att jag stressar upp mig själv, drömmer mardrömmar om nätterna, vantrivs på mitt jobb, samt ständigt irriterar mig på min pojkvän. Jag har en dröm om att börja plugga på universitet, men hittills har ekonomin hindrat mig. Har för många och höga utgifter för att klara mig på studielån för närvarande. Jobbar på att beta av dessa, men ibland så tryter tålamodet och jag önskar att jag skulle kunna börja "NU". Vad gäller jobbet, så står jag verkligen och trampar på ett och samma ställe. Jag har visat framfötterna, pratat med mina närmaste chefer, och ingenting händer. Pojkvännen får dessvärre ta all "skit". Får jättedåligt samvete varje gång jag snäser åt honom, och vet med mig att jag beter mig oehört fel. Vill kunna glädjas att jag har ett jobb, egen bostad, pojkvän m. m.
Några värmande tips från Er om hur jag ska kunna "tagga" ner? Någon som känner igen sig?...