Nu verkar ni vara duktiga tjejer som gillar att laga nyttig mat hemma i köket, men jag tänker ändå dela med mig av min metod.
Jag dricker nutrilett (färdigblandad "smart carb") till frukost, tar 1-2 frukter på förmiddagen, äter någorlunda mager mat till lunch (på restaurang) och sen äter jag en viktväktarportionsmat eller en feeling-greatportion till middag. Det gör att jag kan få i mig nyttig mat på ett smidigt sätt och gå ner ca 1 kg per vecka. Jag går upp tidigt på morgonen, gillar inte att äta frukost och är ofta väldigt trött när jag kommer hem från jobbet. Och då är det skönt att skippa handla hem massor av olika ingredienser och spendera en massa tid i köket på kvällen. Så jag vill slå ett slag för viktväktarportionsmaten, flera av dem är faktiskt jättebra om man bara saltar och pepprar lite extra på dem. Och när man ätit en sån så vet man precis hur mycket kalorier och fett man har fått i sig, eftersom det står på förpackningen.
Så om det finns några tjejer här som inte orkar väga fisken, smöret, pastan mm varje dag så testa en nyttig portionsmat från frysdisken.