• Miafina

för er som vill gå ner 10-15kg

SÅ.. nu har jag läst de flesta av alla era sidor..och bestämt mig för att hoppa på ert tåg.... =)

Dem som känner sig stora och skäms över sin vikt kan sluta med det omedelbart *ler*... Jag stoltserar med mina 118 kg (sist jag vägde mig) till 175 cm.

Jag gifter mig om 15 månader och vill tills dess ha kommit en bra bit mot min målvikt (62-65kg)

Jag har börjat att övervinna mit sötsug, och äter mindre av det mesta, men framför allt av kolhydraterna (vita)... Kör dock ingen direkt metod utan vill ha alla förslag som går att få på hur jag gör det bäst =)

Hit it =)

• Miafina

Problemet där är att jag gillar i regel inte fett.. äter inte grädde tex, gillar inte smält ost... (vanlig hårdost dock, osmält)

I mitt fall är ett av problemen att jag är så obeslutsam.. ändrar "taktik" hela tiden....

Sedan har jag ruskigt dålig ämnesomsättning också.. vilket gör att "stora offer ger små resultat"... Ingen ursäkt, men irriterande värre

• Miafina

Jessie76 - Tack.. Jag gör mitt bästa, men det känns så surt när det inte märks ngt nämnvärt =(

Jag har ingen bok för GI.. men jag försöker iaf hålla mig till den tanken.. Har inte ätit socker, eller vitt mjöl... håller in på kolhydraterna rent allmänt.. äter fullkornsbröd osv...

JAg tror jag måste bestämma mig för en metod.. pratade med min mor, som i sina dagar testat många olika varianter.. och hon flaggar för VV..... gha... jag blir så förvirrad.. Vill ju kunna äta.... fast ändå märka resultat...

Jag har inte heller ngn längtan efter att äta smör eller grädde och sådana saker, eftersom jag itne tycker om det....

Jag känner mig så besvärlig... kasta råd och skit över mig såjag tar mig i kragen... tror det är att bestämma sig som är det viktiga.. itne vad jag bestämmer mig för... *beslutsångest*....

Hjälp hjälp hjälp =)

• Miafina

Vad jag menade med att kasta skit var väl att se till att erkänna när man har misslyckats och inte bara släta över... =)
    Jag vet att det bara är att bita ihop när det gått åt skogen och fortsätta.. men jag gillar inte när folk säger.. "Ähh det gör säkert inget" när man typ ätit ett lastbilsflak med mat... "Det tar du igen imrgon".... Det är ju helt uppenbart att man inte gör.. men.. tja.. Jag vet jag är kinkig med sånt där =) Mkt besvärlig människa alltså =)

Hupps vägning... hjälp.... =(
    Äger ingen våg =(
    Ska ha mens i veckan också så tror itne jag väger mig denna vecka.. Känns som en depprimerande första vägning efter att hållt på i 3 veckor... =)

Ska dock överväga att skaffa en våg.. kan ju vara bra... Jag kör på mätning.. fast snöre iställer för måttband.. är itne cm som är viktigt utan minskningen =)

Bidde mkt trams =)

• Miafina

Jessie76... Jag hoppas du får kul ute by the way... låter trevligt =)

Bröt ihop idag på eftermiddagen och var nära nära att köpa mig chips att trösta mig med... men jag lyckades motstå.. med motivationen "äter jag dem inte så kommer jag i ett par 46 byxor någon dag tidigare"... Hjälpte efter mkt malande i affären =)
    Så nu känns det bättre igen.. och nu är det snart mat, så blir nog ännu bättre =)

Trevlig lördagskväll på er alla!

• Miafina

Såå, nu har jag suttit och knaprat vitkål så jag nästan mår illa... inga kcal iaf =)

Ska till Stockholm i en vecka nu.. så får se hur det går med ätandet.. har bestämt mig för att ätta små portioner iaf... Och så blir det väl en del gående kan man anta...
    Satsar på "invägning" nästkommande måndag istället så kan man skylla en del på Stockholm =)

Ha en skön vecka på er och lycka till!

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg