• Isabeau

för er som vill gå ner 10-15kg

Vilken bra tråd! Här kommer en till som skulle behöva bli av med lite extrakilon. Hur gör ni som har barn med mat och viktnedgång? Har själv två spinkiga typer som måste äta en massa fet falukorv och sånt medan jag och sambon måste snäppa upp oss Steg nr 1 är att jag har köpt en träningscykel som står framför TV:n så då kan man kanske trampa på när man ändå ska sitta och glo, hihi. Jag var med i Viktväktarna för några år sen, man har inte riktigt tagit beslut att masa mig dit igen.

• Isabeau

Jessie76: jag ska också gå med i VV snart, men sanningen är att jag har varit med förut och är "guldmedlem" (låt oss säga att det var ett antaaal kilon sen ) Men det funkar faktiskt. Har bara lite svårt med att komma till skott och börja om igen. Fast nu har man ju faktiskt ett mål att jobba mot.

• Isabeau

Idag börjar mitt nya lättare liv (jag vet inte hur många gånger jag sagt det). Får börja med lördagsgodis som barnen . Verkar som om GI funkar bra. Har nån nåt tips på bok/länkar?

• Isabeau

Inda: grattis! Vilken bra start på viktminskningen! Jag har också petiga barn, så jag vet att det är lite klurigt att få ihop det så alla blir nöjda.

Sweet saint: tack för tipset. Jag var inne och kollade men jag tror inte att jag skulle klara av stekt mat till frukost. Och jag som älskar mackor (fast jag vet ju att det är döden för vikten)

Jessie76: jag gick ner 12 kg när jag var med och blev guldmedlem. Tror att det tog ung. 4 månader plus den tid som man skulle lära sig att hålla jämvikt. När man hållt jämvikt ett visst tag (minns ej hur länge) blev man guldmedlem och slapp betala veckoavg. när man gick och vägde sig. Jag måste bara samla ihop lite mod och sen kanske jag vågar ge mig iväg igen. När tänkte du börja? Jag tror att det är en bra idé att gå och väga sig för annars börjar man (läs jag!) slarva. Kör hårt tjejen!

• Isabeau

Jessie76: VV kostar 200 vid registrering tror jag, men kolla på deras hemsida för där fanns det en kupong som gör att man bara betalar 100 vid registrering. Man går dit och sen får man väga sig bakom en skärm så bara man själv och VV-konsulenten ser det. Hon (oftast) skriver ner det och sen så får man ett häfte som gäller för veckan med recept och förslag och sen går man på lektion om man vill. Fast det kan jag rekommendera för man blir mer peppad då. Jag struntar också i ligth, bättre att äta/dricka mindre av det söta istället

Linfrö funkar bra i fil och om man gör bröd (fast då sk**ter det sig med GI, eller hur )

• Isabeau

Jessie76: lycka till i kväll! Jag lovar att du kommer att känna dig jättenöjd med dig själv nästa gång du ställer dig på vågen!

Sweetsaint: jag har börjat med "lördagsgodis" och har inte ätit nåt fikabröd eller nåt sånt under veckan och på bara 4 dagar har jag gått ner 4 hg. Känns jättebra!

Alla andra tjejer här: kör hårt! Jag håller tummarna

• Isabeau

Jessie76: Jag har också barn och vet hur svårt det är att komma iväg på nåt. Men hade du provat VV på distans? Kanske är lite svårare eftersom man inte går och väger sig nån annan stans men finns det fler tider där du bor eller är det onsdagar som gäller? Jag ska försöka att komma iväg på lunchen och får väl äta nåt i flykten

• Isabeau

Jessie67: kan du lägga in det där med jordgubbarna igen? Såg just att vi var uppe i över 874 svar och jag vet inte hur långt bak jag måste leta. Är toksugen på nåt just nu, då är det bra att sitta här och knappa, låångt från kylen och skafferiet.

Bols: lite jvlar anamma är bra när man ska börja

• Isabeau

Hej och hå, jag menar Jessie76!
    Sweet saint: tack för stödet!

• Isabeau

Jessie76 (ha, nu srkrv jga rtt) Skönt med lite humor! Undrar om de där torkade jordgubbarna finns även på sydligare breddgrader!? Har också provat torkade aprikoser och det kan jag också rekommendera. En annan VV-favvo är att mixa frysta hallon, vatten och lite mjölkpulver (vad heter det?) så blir det nästan som glass!

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg